Piatok, 26. apríl 2024 | meniny má Jaroslava , zajtra Jaroslav
Svetový deň duševného vlastníctva
Predplatné
Piatok, 26. apríl 2024 | meniny má Jaroslava , zajtra Jaroslav
Svetový deň duševného vlastníctva
TlačPoštaZväčšiZmenši

134/2013 Z. z.

najpravo.sk • 30.8. 2013, 19:14

Dôvodová správa + spoločná správa výborov k novele zákona o dotáciách

Všeobecná časť

Bývanie je jednou zo základných ľudských potrieb, ktorá by mala byť uspokojovaná na úrovni zodpovedajúcej celkovému stupňu sociálno-ekonomického rozvoja spoločnosti. V súlade s vládou schválenou Koncepciou štátnej bytovej politiky sa v podmienkach trhovej ekonomiky zodpovednosť za obstaranie vlastného bývania prenáša na občana. Predpokladom fungovania tohto princípu však je, aby štát a obec vytvorili občanom vhodné podmienky na zabezpečenie bývania.

Riešenie takých problémov ako je prístupnosť k primeranému bývaniu, cenová dostupnosť bývania a kvalita bývania, nie je možné zabezpečiť bez intervencií štátu a iných verejných subjektov na trhu s bytmi. Je to dané najmä sociálnou diferenciáciou spoločnosti, ktorá vytvára požiadavku na zapojenie verejných subjektov do oblasti bývania. V spoločnosti sú skupiny obyvateľstva, ktoré vzhľadom na charakter bytu ako tovaru nie sú schopné si samy obstarať primerané bývanie. Zasahovanie štátu do rozvoja bývania, jeho štruktúrovaná podpora jednotlivých skupín populácie sa rieši prijatím a uplatňovaním bytovej politiky z úrovne štátu. Jednou z foriem podpory štátu je poskytovanie dotácií pre vybrané oblasti rozvoja bývania.

Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v § 8a upravuje, že dotácie sa poskytujú len na základe osobitného zákona v rozsahu, spôsobom a za podmienok ním ustanovených alebo ustanovených podrobnejšie iným všeobecne záväzným právnym predpisom vydaným na jeho vykonanie. Poskytovateľ dotácie môže ustanovené podmienky podrobnejšie určiť, prípadne môže určiť ďalšie podmienky, ktorými sa zabezpečí maximálna hospodárnosť a efektívnosť použitia dotácie.

Zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní je zákonom upravujúcim podmienky pre poskytovanie dotácií na obstarávanie nájomných bytov a obnovu bytového fondu tvorenú odstraňovaním systémových porúch bytových domov. Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní súvisí s navrhovanou zmenou v systéme podpory odstránenia systémových porúch bytových domov. V rámci dotácie sa navrhuje ponechať len odstránenie systémových porúch, ktoré ohrozujú bezpečnosť užívania bytových domov. Súčasne sa navrhuje zmeniť systém v určovaní súm dotácií a oprávnených nákladov stavby, ako aj úprava niektorých ďalších ustanovení zákona vzťahujúcich sa k obstarávaniu nájomných bytov a súvisiacej technickej vybavenosti, potreba ktorej vyplynula z doterajšej praxe pri aplikácii tohto zákona.

Predloženým návrhom nevzniknú nové požiadavky na štátny rozpočet, nakoľko ide o finančné prostriedky rozpočtované v rámci existujúceho programu rozvoja bývania. Predložený návrh zákona nevyžaduje nové nároky na pracovné sily.

Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, s medzinárodnými zmluvami a s právom Európskej únie. Návrh zákona je vypracovaný v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Osobitná časť

K bodu 1:

Technická vybavenosť súvisiaca s užívaním podporovaných bytov je oblasťou priamej podpory. V rámci tejto technickej vybavenosti sa podporuje výstavba miestnych komunikácií vrátane potrebných odstavných plôch. Projektové riešenie nie vždy umožňujú navrhnúť požadovaný počet odstavných plôch pozdĺžnym, preto sa navrhuje zo zákona vypustiť, že musí isť len o tento typ plôch.

K bodu 2:

V platnom znení sa do podlahovej plochy bytu nezapočítava plocha pod nábytkom vstavaným do steny, nakoľko ide o pevnú súčasť stavby. Aplikačnou praxou sa však preukázalo, že zo strany projektantov sú navrhované rôzne riešenia tzv. vstavaných nábytkov, ktoré však nespĺňajú podmienku jeho pevného vstavania do steny. Vzhľadom na uvedené navrhujeme, aby sa do podlahovej plochy bytu započítavala aj plocha pod nábytkom vstavaným do steny.

K bodu 3:

V rámci pripravovaného návrhu zákona o Štátnom fonde rozvoja bývania, ktorý sa predkladá do legislatívneho procesu sa navrhovalo zosúladiť formy obstarania bytov, a to doplnením formy „kúpa a dokončenie rozstavaného nájomného bytu v bytovom dome, polyfunkčnom dome alebo v rodinnom dome". V rámci medzirezortného pripomienkového konania bola k takémuto návrhu uplatnená zásadná pripomienka, ktorou sa nesúhlasilo s navrhovaným doplnením, a tým aj zosúladeniu týchto dvoch zákonov. Vzhľadom na uvedené navrhujeme aj z tohto zákona vypustiť túto formu. Je potrebné uviesť, že touto formou sa obstarávali nájomné byty ojedinelo.

K bodu 4:

V súvislosti s navrhovanou zmenou v systéme podpory odstránenia systémových porúch bytových domov sa navrhuje podporovať priamou dotáciou len odstránenie systémových porúch, ktoré ohrozujú bezpečnosť užívania bytových domov. Súčasne sa však navrhuje, aby celý komplex systémových porúch bol podporený zvýhodneným úverom zo Štátneho fondu rozvoja bývania. Návrh zákona o Štátnom fonde rozvoja bývania, ktorý rieši predmetnú zmenu bol predmetom medzirezortného pripomienkového konania v mesiaci december 2011.

K bodu 5:

Navrhuje sa doplniť ako možného žiadateľa o poskytnutie dotácie na obstaranie nájomného bytu a súvisiacej technickej vybavenosti neziskovú organizáciu, ktorá je založená s účasťou obce alebo VÚC. Považujeme za nevyhnutné, aby sa na Slovensku začal formovať takýto typ organizácií, ktoré budú zabezpečovať bývanie, správu, údržbu a obnovu bytového fondu. Právne je takýto typ fungovania organizácií upravený zákonom č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení zákona č. 35/2002 Z. z., kde sa zabezpečovanie bývania, správy, údržby a obnovy bytového fondu poskytované neziskovou organizáciou založenou podľa tohto zákona považuje za všeobecne prospešné služby, pričom táto nezisková organizácia, poskytuje všeobecne prospešné služby za vopred určených a pre všetkých používateľov rovnakých podmienok a jej zisk sa nesmie použiť v prospech zakladateľov, členov orgánov ani jej zamestnancov, ale sa musí použiť v celom rozsahu na zabezpečenie všeobecne prospešných služieb.

K bodu 6:

V platnom znení zákona je nastavený mechanizmus úpravy súm oprávnených nákladov a dotácie. Súčasne je ustanovené, že upravené sumy vydá Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky v opatrení, ktorého úplné znenie vyhlási uverejnením v Zbierke zákonov Slovenskej republiky.

V návrhu zákona sa upravuje ustanovenie o sumách dotácií tak, že zákon bude stanovovať len limity a podrobnosti o výškach dotácií upraví nariadenie vlády. Obdobný postup sa navrhuje aj v prípade limitu oprávnených nákladov, kde konkrétne hodnoty upraví nariadenie vlády.

K bodu 7:

V nadväznosti na zmenu v určovaní súm dotácií a výšky oprávnených nákladov stavby sa navrhuje mechanizmus prepočtu zo zákona vypustiť. Samozrejme, že pri určovaní dotácií a výšky oprávnených nákladov v nariadení vlády sa bude postupovať podľa vývoja cien stavebných prác príslušnej skupiny klasifikácie stavieb zistených Štatistickým úradom Slovenskej republiky.

K bodu 8:

Ide o legislatívno-technickú úpravu nadväzujúcu na doplnenie nového žiadateľa o podporu.

K bodu 9:

Obstaranie nájomného bytu je možné aj formou jeho kúpy. Na trhu s bytmi však v čase podania žiadosti nemusia byť dokončené vyhovujúce nájomné byty, ale tieto môžu byť v etape povolenia, resp. rozostavanosti. Preto, aby tieto byty neboli urýchlene ukončované, a to aj na úkor kvality navrhuje sa, aby žiadateľovi mohla byť poskytnutá dotácia aj na základe predloženia zmluvy o budúcej kúpnej zmluvy. V ustanovení sa však navrhuje stanoviť, kedy najneskôr musí byť kúpa zrealizovaná. Táto podmienka vychádza zo zákona č. 523/2004 Z. z., a to do akého obdobia je možné čerpať kapitálové výdavky poskytnuté v danom kalendárnom roku.

K bodu 10:

Ide o legislatívno-technickú úpravu nadväzujúcu na doplnenie nového žiadateľa o podporu.

K bodu 11:

Navrhované doplnenie podmienky pre poskytnutie dotácie na obstaranie nájomných bytov nadväzuje na zmenu upravenú v bode 6. Byty obstarávané s použitím dotácie podľa zákona 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní sú určené na riešenie bývania sociálne slabších skupín obyvateľstva a občanov v hmotnej a sociálnej núdzi. Preto je záujmom štátu limitovať výšku nákladov ich obstarávania. Súčasne je nevyhnutné sledovať efektívne a ekonomické vynakladanie štátnych prostriedkov.

K bodu 12:

Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na doplnenie podmienky uvedenej v bode 11.

K bodu 13:

Podmienka dodržania oprávnených nákladov stavby pri obstaraní nájomných bytov je určená tak, že ju žiadateľ je povinný dodržať počas čerpania dotácie, keď realizuje výstavbu nájomných bytov. V prípade, že by došlo k úprave dane z pridanej hodnoty, môže mať žiadateľ problém zabezpečiť splnenie zmluvných podmienok dohodnutých so zhotoviteľom stavby. Navrhuje sa preto do zákona doplniť ustanovenie, ktoré umožní v prípade, ak sa zvýši, resp. zníži daň z pridanej hodnoty, prepočítať výšku oprávnených nákladov stavby.

K bodu 14:

Ide o legislatívno-technickú úpravu nadväzujúcu na doplnenie nového žiadateľa o podporu.

K bodu 15:

Predmetom zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov je chrániť základné práva a slobody fyzických osôb pri spracúvaní ich osobných údajov v súlade s Ústavou SR. Údaje identifikujúce právnickú osobu nie sú osobnými údajmi v zmysle uvedeného zákona.

Podľa § 7 zákona č. 443/2010 Z. z. žiadateľom o poskytnutie dotácie je obec, VÚC, bytové družstvo, správca bytového domu alebo spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov, teda právnická osoba. Meno, priezvisko a titul štatutárneho zástupcu týchto právnických osôb je buď zverejnené minimálne pri vyhlásení výsledkov volieb na webovom sídle obce a VÚC, v príslušných registroch a zoznamoch a preto súhlas so spracúvaním nie je potrebný podľa § 7 odsek 4 písm. e) zákona č. 428/2002 Z. z.

K bodu 16:

Krajské stavebné úrady posudzujú splnenie podmienok upravených v príslušných právnych predpisoch, preto sa navrhuje, aby zhodu kópie s originálom mohli vyznačovať aj zamestnanci krajských stavebných úradov.

K bodu 17:

Ustanovenie upravuje, kto zo zamestnancov krajského stavebného úradu môže vyznačovať zhodu kópie s originálom a spôsob vyznačovania zhody. Zhodu môžu vykonávať len zamestnanci, ktorí budú následne posudzovať žiadosť. Zhoda sa vyznačí tak, že na prvej strane kópie uvedie zamestnanec krajského stavebného úradu, že táto súhlasí s predloženým originálom, uvedie počet listov a dátum vyznačovania zhody. Ďalej každú stranu kópie opatrí odtlačkom pečiatky a podpisom.

K bodu 18 a 19:

Ide o legislatívno-technickú úpravu.

K bodu 20:

Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na navrhovanú zmenu v určovaní súm dotácií a výšky oprávnených nákladov.

K bodu 21:

Ustanovenie o možnosti úpravy oprávnených nákladov sa navrhuje použiť aj pri zmluvách uzatvorených pred účinnosťou tohto zákona.

K bodu 22:

Ide o legislatívno-technickú úpravu súvisiacu s vypustením § 9.

K bodu 23 a 24:

Ide o legislatívno-technickú úpravu nadväzujúcu na navrhovaný zmenený rozsah systémových porúch uvedený v bode 2.

Bratislava 9. januára 2013

Robert Fico, v.r.

predseda vlády Slovenskej republiky

Ján Počiatek, v.r.

minister dopravy, výstavby

a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky

S p o l o č n á s p r á v a

výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní (tlač 382) v druhom čítaní

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní (tlač 382) (ďalej len „gestorský výbor") podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (ďalej len „rokovací poriadok") spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.

I.

Národná rada Slovenskej republiky uznesením z 13. marca 2013 č. 493 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:

Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.

II.

Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 rokovacieho poriadku).

III.

Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:

• Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením zo 7. mája 2013 č. 211.

• Výbor NR SR pre financie a rozpočet uznesením z 9. mája 2013 č. 151.

• Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti uznesením zo 7. mája 2013 č. 139.

• Výbor NR SR pre sociálne veci uznesením zo 7. mája 2013 č. 50.

IV.

Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto správy vyplývajú nasledovné pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:

1. K názvu návrhu zákona

Na konci názvu návrhu zákona sa pripájajú slová: „a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 261/2011 Z. z. o poskytovaní dotácií na obstaranie náhradných nájomných bytov".

Legislatívno-technická úprava v súvislosti s vložením článku II.

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

Gestorský výbor odporúča schváliť

2. K čl. I bod 6

V § 8 ods. 16 sa slovo „ministerstvo" nahrádza slovami „Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo")".

Legislatívno-technické upresnenie.

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

Gestorský výbor odporúča schváliť

3. K čl. I 20. bodu

V § 23 ods. 2 sa slová „§ 4 ods. 1 písm. f)" nahrádzajú slovami „§ 4 ods. 1 písm. e)" a slová „§ 4 ods. 1 písm. a) až e)" sa nahrádzajú slovami „§ 4 ods. 1 písm. a) až d)".

Pripomienka opravuje nepresné vnútorné odkazy.

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie a rozpočet

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

Výbor NR SR pre sociálne veci

Gestorský výbor odporúča schváliť

4. Nový článok

Za čl. I sa vkladá nový čl. II, ktorý znie:

„Čl. II

Zákon č. 261/2011 Z. z. o poskytovaní dotácií na obstaranie náhradných nájomných bytov sa mení a dopĺňa takto:

1. V § 3 sa odsek 1 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:

„h) rekonštrukciu bytu vo vlastníctve obce v budove na bývanie, na ktorú bolo právoplatné kolaudačné rozhodnutie vydané pred rokom 1999, ktorou sa získa náhradný byt.".

Ustanovenie vytvára možnosť poskytnutia dotácie na obstaranie náhradného bytu rekonštrukciou staršieho bytu vlastneného obcou a s právoplatným kolaudačným rozhodnutím vydaným pred termínom 1. 1. 1999 umožňujúcu zníženie nákladov na obstaranie náhradného bytu.

2. V § 3 sa zaodsek 3 vkladá nový odsek 4, ktorý znie:

„(4) Na rekonštrukciu bytu podľa odseku 1 písm. h) možno poskytnúť dotáciu v rozsahu 100 % oprávnených nákladov, najviac však do sumy 500 eur na 1 m2 podlahovej plochy náhradného bytu.".

Doterajší odsek 4 sa označuje ako odsek 5.

Je záujmom štátu limitovať výšku nákladov na obstaranie náhradných nájomných bytov tak, aby bolo zabezpečené efektívne a ekonomické vynakladanie štátnych prostriedkov. Preto sa navrhuje limitovať poskytnutie dotácie na m2 podlahovej plochy bytov diferencovane aj pre prípad obstarania náhradného nájomného bytu dotáciou na rekonštrukciu jestvujúceho bytu.

Zároveň dochádza k prečíslovaniu pôvodného odseku 4 na odsek 5, čo bezprostredne súvisí s vložením nového odseku 4 do pôvodného znenia § 3.

3. V § 4 sa odsek 1 dopĺňa písmenom c), ktoré znie:

„c) kúpu technickej vybavenosti podmieňujúcej užívanie náhradných bytov.".

Platné znenie zákona umožňuje obstarať náhradné byty aj formou ich kúpy. S kúpou náhradných bytov však môže byť spojená aj kúpa súvisiacej technickej vybavenosti, resp. podielu na nej. Vzhľadom na uvedené sa navrhuje doplniť ustanovenie, ktoré umožní poskytnutie dotácie na obstaranie technickej vybavenosti kúpou.

4. § 5vrátane nadpisu znie:

㤠5

Obstaranie pozemku

(1) Dotácia na obstaranie pozemku podľa § 2 písm. c) sa poskytuje na:

a) kúpu pozemku, ktorý podmieňuje obstaranie budovy na bývanie s výhradne náhradnými bytmi,

b) kúpu spoluvlastníckeho podielu na pozemku prislúchajúceho k obstarávanému náhradnému bytu podľa § 3 ods. 1 písm. a) až g).

(2) Plocha pozemku, na ktorý sa poskytuje dotácia, môže presiahnuť plochu zastavanú budovou na bývanie najviac o 20 %. Toto ustanovenie sa primerane použije aj pri obstaraní pozemku podľa odseku 1 písm. b). Na plochu pozemku prevyšujúcu plochu zastavanú budovou na bývanie o viac ako 20 % sa dotácia neposkytuje.

(3) Dotácia sa poskytuje maximálne vo výške 10 800 eur na jeden náhradný byt, najviac však

a) 180 000 eur na jednu budovu na bývanie s 11 až 25 bytmi,

b) 288 000 eur na jednu budovu na bývanie s 26 až 50 bytmi,

c) 360 000 eur na jednu budovu na bývanie s viac ako 50 bytmi.

(4) Oprávnenými nákladmi na účel podľa odseku 1 je cena, ktorá sa preukazuje znaleckým posudkom a kúpnou zmluvou.".

Vzhľadom na umožnenie poskytnutia dotácie na obstaranie pozemku v súvislosti s obstaraním náhradného nájomného bytu jeho individuálnou kúpou v budove pre bývanie sa novo stanovujú podmienky pôvodného znenia príslušného § 5 zákona tak, aby umožnili obstarať pomernú časť pozemku pod budovou pre bývanie.

5. V § 6 ods. 1 sa slová „písm. a) až c)" nahrádzajúslovami „ písm. a), b), c) a h)".

Ide o legislatívno-technickú úpravu z dôvodu doplnenia písmena h) do pôvodného znenia § 3 ods. 1.

6. V § 6 ods. 2 sa za slová „podľa § 3 ods. 1 písm. d)" vkladajúslová „a § 4 ods. 1 písm. c)".

Ide o legislatívno-technickú úpravu z dôvodu doplnenia písmena c) do pôvodného znenia § 4 ods. 1.

7. V § 6 odsek 5 znie:

„(5) Do oprávnených nákladov podľa odsekov 1 až 4 sa nezahŕňajú náklady na inžiniersku činnosť, expertízne posudky, výstavbu garáže, výstavbu nebytového priestoru a ani náklady nesúvisiace s účelom dotácie. Do oprávnených nákladov sa nezahŕňajú ani náklady na financovanie obstarania pozemku v prípade, že žiadateľ súčasne žiada aj o poskytnutie dotácie podľa § 5.".

Ide o legislatívno-technickú úpravu z dôvodu zmeny pôvodného textu § 5 tak, aby sa umožnilo poskytnutie dotácie na obstaranie pomernej časti pozemku v súvislosti s obstaraním náhradného nájomného bytu jeho individuálnou kúpou v budove pre bývanie.

8. V § 7ods. 3 sa vypúšťa písmeno b).

Doterajšie písmeno c) sa označuje ako písmeno b).

Aplikačná prax preukázala, že pôvodné znenie § 7 ods. 3 písm. b) spôsobovalo problémy pri vnímaní časových súvislostí preukazovania plnenia zákonom uložených podmienok, preto sa navrhuje uvedený text zo zákona vypustiť.

9. V § 8 ods. 1 sa slová „krajského stavebného úradu" nahrádzajú slovami „obvodného úradu v sídle kraja".

Vzhľadom na skutočnosť, že prijatím zákona č. 345/2012 Z. z. o niektorých opatreniach v miestnej štátnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov došlo k 31. decembru 2012 k zrušeniu krajských stavebných úradov, ktorých pôsobnosť prešla v problematike bývania na obvodné úrady v sídle krajov, nahrádza sa pôvodný názov aktuálnym názvom.

10. V § 8 ods. 4 sa slová „každoročne od 15. januára do 28. februára" nahrádzajú slovom „priebežne".

Aplikačná prax preukázala, že obce nemali v roku 2013 pripravené podklady potrebné pre podávanie žiadostí na obstaranie náhradných nájomných bytov v zákonom stanovenom termíne. Vzhľadom na skutočnosť, že na financovanie ich obstarania sú účelovo vyčlenené finančné zdroje a v záujme vytvorenia podmienok pre priebežné prijímanie žiadostí obcí na obstaranie náhradných nájomných bytov aj v ďalšom období sa pôvodné zákonom stanovené termíny na podávanie žiadostí menia na priebežné prijímanie žiadostí.

11. V § 8 ods. 8 sa slová „každoročne do 31. marca" nahrádzajú slovami „do 30 dní odo dňa prijatia".

Ide o legislatívno-technickú úpravu bezprostredne súvisiacu s úpravou znenia § 8 ods. 4 zákona v nadväznosti na navrhnutú zmenu na priebežné prijímanie žiadostí.

12. V § 8 ods. 9 sa slová „bude ich posudzovať" nahrádzajú slovami „predloží ich ministerstvu".

Ide o úpravu jednoznačne definujúcu postup obvodného úradu v sídle kraja pri zasielaní prijatých žiadostí, ktoré boli nad hranicou určeného limitu, v nasledujúcom kalendárnom roku Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

13. V § 8 ods. 10 sa slová „každoročne do 30. apríla" nahrádzajú slovami „do 60 dní odo dňa ich prijatia".

Ide o legislatívno-technickú úpravu bezprostredne súvisiacu s úpravou znenia § 8 ods. 4 zákona v nadväznosti na navrhnutú zmenu na priebežné prijímanie žiadostí.

14. V § 11 ods. 3 znie:

„(3) Súčet plôch balkóna, lodžie a terasy prislúchajúcich k náhradnému bytu nesmie presiahnuť 10 % z podlahovej plochy náhradného bytu.".

Z platného znenia § 11 ods. 3 nevyplýva jednoznačne, či sa uvedená podmienka vzťahuje na každú z plôch samostatne alebo celkovo. Z dôvodu potreby jednoznačného výkladu uvedeného odseku sa preto navrhuje úprava znenia tak, aby bolo zrejmé, že ide o súčet plôch balkóna, loggie a terasy.

15. V § 11 ods. 7 sa slová „s dvojnásobným náterom disperznou bielou farbou" nahrádzajú slovami „s konečnou povrchovou úpravou".

Tento článok nadobúda účinnosť 1. júla 2013, čo sa premietne do ustanovení návrhu zákona o účinnosti.

Z dôvodu, aby sa pri aplikačnej praxi umožnila variabilnejšia povrchová úprava stien vnútorných konštrukcií v obytných miestnostiach a v ostatných priestoroch príslušenstva bytu, navrhuje sa pôvodné jednoznačné stanovenie povrchovej úpravy stien nahradiť voľnejším.

Doterajší čl. II sa označuje ako čl. III.

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

Gestorský výbor odporúča schváliť

Gestorský výbor odporúča o bodoch 1 až 4 hlasovať spoločne s odporúčaním schváliť.

V.

Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona

odporúča Národnej rade Slovenskej republiky

vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní

s c h v á l i ť.

Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením zo 14. mája 2013 č. 160.

Týmto uznesením výbor zároveň poveril spravodajcu predložiť návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.

Bratislava 14. mája 2013

Ján H u d a c k ý, v.r.

predseda Výboru NR SR pre

hospodárske záležitosti 

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 1131

Nové v judikatúre

Hľadať všade
PoUtStŠtPiSoNe
: