Následky nevybavenia reklamácie v 30 dňovej lehote
Márne uplynutie 30 dňovej lehoty stanovenej na vybavenie reklamácie v § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z. nezakladá domnienku existencie reklamovanej vady a nároky zo zodpovednosti za takúto vadu má kupujúci len vtedy, ak vada objektívne existuje.
Spotrebiteľom uplatnené právo zo zodpovednosti za vady je dôvodné len za splnenia určitých predpokladov, a to že
a/ reklamovaná vada je skutočne vadou,
b/ vyskytuje sa u predajnej veci v dobe uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady,
c/ je takej povahy, ktorá je pre uplatnenie kupujúcim uplatneného práva vyžadovaná.
Preto je nevyhnutné, aby sa súd vždy zaoberal samotnou existenciou vady, určením, či v konkrétnej veci ide o tzv. „reklamačnú vadu“.
V prípade, že k poškodeniu dôjde v dôsledku nesprávneho používania veci, najmä v prípade jej užívania v rozpore s informáciami (výrobcu) o spôsobe použitia a údržby veci, nejde o „reklamačnú“ vadu v zmysle § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z.
29. Október 2018Spotrebiteľské zmluvy