Piatok, 29. marec 2024 | meniny má Miroslav , zajtra Vieroslava
Predplatné
Piatok, 29. marec 2024 | meniny má Miroslav , zajtra Vieroslava
TlačPoštaZväčšiZmenši

264/2020 Z. z.

najpravo.sk • 27.10. 2020, 17:06

Dôvodová správa

 

 

Všeobecná časť

 

Návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony sa predkladá ako iniciatívny materiál.

 

Vláda Slovenskej republiky dňom 12. 03. 2020 vyhlásila mimoriadnu situáciu
podľa § 8 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov z dôvodu ochorenia COVID-19 spôsobeným korona vírusom SARS-CoV-2 na území Slovenskej republiky.

Šírenie korona vírusu je Svetovou zdravotníckou organizáciou považované za kontrolovateľnú pandémiu, ak štáty prijmú dostatočne razantné a prísne opatrenia s cieľom spomaliť a zvrátiť priebeh šírenia vírusu medzi obyvateľstvom. Pretože šírenie tohto vírusu spôsobuje priame negatívne dopady na európsku aj domácu ekonomiku, bolo nevyhnutné prijať opatrenia na zmiernenie týchto dopadov pre fyzické osoby, podnikateľov i zamestnancov. Cieľom opatrení bolo urýchlene podporiť finančnú kondíciu, likviditu a peňažný tok podnikov a zamestnancov, zabrániť kolapsu podnikateľského prostredia a zachovať strategické a kritické procesy nutné pre zvládnutie šírenia korona vírusu so zachovaním stability a minimalizácie paniky.

Návrh zákona sa vypracováva formou uvoľnení opatrení vo finančnej oblasti v dôsledku čoho je aj za trvania mimoriadnej situácie potrebné zakotviť plnenie daňových povinností zo strany daňových subjektov z dôvodu zamedzenia značným hospodárskym škodám hroziacim štátu a ekonomike pri neprimerane dlhom období uplatňovania opatrení zavedených zákonom lex korona vo finančnej oblasti. V čl. II návrhu v rámci novely zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa v nadväznosti na posun termínu na podanie daňového priznania  menia aj termíny na vykonanie ročného zúčtovania poistného a ročného prerozdeľovania za rok 2019, nakoľko na vykonanie týchto procesov je nevyhnutné, aby zdravotná poisťovňa mala k dispozícii údaje z daňových priznaní jej poistencov. Zároveň sa zavádza mimoriadny inštitút preddavku na výsledok ročného zúčtovania poistného plateného štátom za rok 2019, ktorý bude štátom vyplatený v pôvodnom termíne úhrady týchto pohľadávok (do 31. decembra 2020) a zúčtovaný v novom termíne úhrady týchto pohľadávok (do 15. februára 2021) tak, aby nedošlo k oneskoreniu finančných tokov a z toho vyplývajúceho oneskorenia realizácie úhrad za zdravotnú starostlivosť. V čl. III návrhu v rámci novely zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vzhľadom na posun termínu na vykonanie ročného zúčtovania poistného na verejné zdravotné poistenie a ročného prerozdeľovania za rok 2019 nastala situácia, kedy v čase platenia príspevkov zdravotnými poisťovňami (do 20. decembra 2020) nebude známa základňa pre ich určenie (ročné prerozdelenie poistného má byť vykonané až do 28. februára 2021). Na základe tejto skutočnosti a s cieľom zabezpečiť financovanie prijímateľov príspevkov v tomto medziobdobí sa zavádza povinnosť existujúcich zdravotných poisťovní uhradiť do 20. decembra 2020 tieto príspevky vo výške ich kvalifikovaného odhadu, uvedeného v prílohe č. 3 k zákonu; tieto sumy boli aj rozpočtované v štátnom rozpočte na rok 2020. Zároveň sa zavádza povinnosť zúčtovania takto odhadnutých platieb voči skutočnej výške príspevkov do 20. marca 2021 (teda už v čase, kedy bude známa základňa pre výpočet a skutočná výška týchto príspevkov).

 

           

Cieľom návrhu zákona je skončenie obdobia pandémie pre účely aplikácie konkrétnych fianančných opatrení. Novelou zákona sa reaguje na také nastavenie opatrení na zamedzenie šírenia pandémie, ktoré umožňujú správnym orgánom pokračovať v konaniach, ktoré boli prerušené z dôvodu zabránenia šíreniu pandémie a v tejto súvislosti je zároveň dôvodné od daňových subjektov vyžadovať aj riadne plnenie ich daňových povinností.

 

Návrh zákona nebol predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.

 

Návrh zákona nebol predmetom medzirezortného pripomienkového konania.

 

Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi,
s nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, inými právnymi predpismi Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná a s právom Európskej únie.

 

Návrh zákona nemá vplyv na rozpočet verejnej správy, nemá sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu a na informatizáciu spoločnosti, ani na služby verejnej správy pre občana, nemá vplyv na podnikateľské prostredie.

 

Účinnosť návrhu zákona sa navrhuje 29. septembra 2020.

 

Osobitná časť

K Čl. I

K bodu 1

            S ohľadom na negatívny vývoj pandémie korona vírusu nemožno očakávať v dohľadnej dobe odvolanie mimoriadnej situácie, ktorú vláda SR vyhlásila od 12. marca 2020. Novelizovaným zákonom sa postupne prijali opatrenia umožňujúce odložiť plnenie daňových a stým súvisiacich povinností počas obdobia pandémie, ktoré „kopíruje“ obdobie trvania mimoriadnej situácie. Tzv. „vypnutie“ plnenia daňových a iných povinností, ktoré by siahalo za horizont roku 2020, by spôsobilo značné škody nielen slovenskej ekonomike, ale by nepriaznivo ovplyvnilo aj situáciu daňovníkov v ďalších zdaňovacích obdobiach. Ustanovenia zákona v bode 2 návrhu neuvedené ostanú naďalej v platnosti a budú sa uplatňovať do termínu uvedenom v dotknutých ustanoveniach alebo sa budú uplatňovať po celú dobu trvania mimoriadnej situácie, prípadne aj po 31. decembri 2020.

            Z uvedených dôvodov je teda potrebné zrušiť niektoré opatrenia aj napriek tomu, že nedošlo k odvolaniu mimoriadnej situácie. Toto je možné zabezpečiť len vytvorením tzv. fikcie skončenia obdobia pandémie.

            Na základe uvedeného odsek 3 v § 2 podľa návrhu zákona navrhuje, že za obdobie pandémie sa považuje obdobie od 12. marca 2020 do 30. septembra 2020 a na aktualizácie zoznamov daňových dlžníkov a s tým súvisiacich opatrení teda na účely § 7, 24i a 31 sa za obdobie pandémie považuje obdobie od 12. marca 2020 do 31. decembra 2020. S ohľadom na potrebu vytvorenia dostatočných časových kapacít pre riadne zverejnenie daňových zoznamov so spoločensky difamujúcou funkciou je nevyhnutné posunúť moment ich zverejnenia. Nekorektným zverejnením neadekvátnych informácii by mohlo dôjsť k ujme na strane daňových subjektov.

 

K bodu 2

            V odseku 3 sa ustanovuje zrušenie obdobia pandémie pre aplikáciu týchto konkrétnych opatrení vo finančnej oblasti:

- opatreniami v oblasti správy daní, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 3 - písomnosti môžu byť počas obdobia pandémie doručované aj emailom bez nutnosti dodatočného doručenia v listinnej forme

§ 4 - odpustenie zmeškania lehoty, ak daňový subjekt úkon vykoná do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

 

§ 6 - počas obdobia pandémie je daňová kontrola prerušená, ak o jej prerušenie požiadal daňový subjekt

§ 8 - počas obdobia pandémie sa prerušuje daňové konanie, ak o jeho prerušenie požiadal daňový subjekt

§ 9 - počas obdobia pandémie sa prerušuje plynutie lehôt na zánik práva vyrubiť daň, premlčanie a zánik práva vymáhať daňový nedoplatok

§ 10 - daňový nedoplatok sa nepovažuje za daňový nedoplatok, ak ho daňový subjekt uhradí do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

§ 10a - daňové subjekty dostávajú počas obdobia pandémie daňový preplatok na dani z príjmov v lehote 40 dní od jeho uplatnenia v daňovom priznaní

 § 11 - počas obdobia pandémie sú zo zákona odložené všetky začaté daňové exekúcie 

§ 12 - správne delikty a sankcie -

1. daňové subjekty nie sú sankcionované za porušenie povinnosti podať dodatočné daňové priznanie na dani z príjmov v ustanovenej lehote, ak táto lehota uplynula počas obdobia pandémie, a ak DDP podajú do konca kalendárneho mesiaca po skončení obdobia pandémie

2.  pokuta za uvedenie zvýšenej dane v DDP na dani z príjmov podanom počas obdobia pandémie sa počíta len do dňa začatia obdobia pandémie

3. nevyrubenie úroku, ak daňový subjekt daň z príjmov, splatnú počas obdobia pandémie, zaplatí do konca kalendárneho mesiaca po skončení obdobia pandémie

4. pokuta 100 % za uvedenie vyššieho daňového preplatku v daňovom priznaní, než ako mal daňový subjekt nárok, ak bol preplatok už vrátený

- opatreniami v oblasti štátnej služby príslušníkov finančnej správy, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 16 - osobitná úprava k povinnosti vykonať služobné hodnotenie a povinnosti podať majetkové priznanie, pričom nadriadený bude povinný vykonať služobné hodnotenie a príslušník finančnej správy  povinnosť podať majetkové priznanie najneskôr do 60 dní po skončení obdobia pandémie

§ 17 - doručovanie, ak pošta počas obdobia pandémie mení svoje podmienky doručovania, doručuje sa podľa týchto podmienok

- opatreniami v oblasti dane z motorových vozidiel, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

 

§ 18 - odklad lehoty na podanie daňového priznania a zaplatenia dane, daňové priznanie sa podá a daň sa zaplatí do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie 

§ 18a - odklad platenia preddavkov na dani, počnúc mesiacom apríl 2020 počas obdobia pandémie nie je daňovník povinný platiť preddavky na daň, ktoré vyrovná až pri podaní daňového priznania v januári 2021

- opatreniami v oblasti účtovníctva, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 20 -

1. odklad ukladania účtovných závierok, výročných správ a správ audítora do registra účtovných závierok, pričom účtovná jednotka je povinná uložiť účtovné dokumenty do konca tretieho kalendárneho mesiaca po skončení obdobia pandémie alebo do jedného kalendárneho mesiaca, ak má povinnosť podať daňové priznanie,

2. oslobodenie od povinností súvisiacich s vedením účtovníctva počas roka 2020 (napr. priebežné vedenie účtovníctva, bezodkladné vystavovanie účtovných dokladov, zostavovanie priebežnej účtovnej závierky, inventarizácia), účtovná jednotka je povinná všetky povinnosti súvisiace zo zákonom o účtovníctve splniť do konca tretieho kalendárneho mesiaca po skončení obdobia pandémie,

3. predĺženie lehoty na uloženie pokuty za nesplnenie povinností podľa zákona o účtovníctve, daňový subjekt bude môcť byť sankcionovaný za porušenie povinností podľa zákona o účtovníctve v predĺženej lehote o obdobie pandémie

- opatreniami v oblasti dane z príjmov, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 21 - daňové priznanie k dani z príjmov - posun lehoty na podanie daňového priznania pre fyzické osoby a právnické osoby, daňové priznanie sa podá a daň sa zaplatí do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

  § 22 - opatrenie v oblasti dane z príjmov -

1. poukázanie a použitie podielu zaplatenej dane z príjmov odklad, vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane u daňovníka, ktorému zamestnávateľ vykonal ročné zúčtovanie (pričom lehota na podanie uplynie počas obdobia pandémie), môže daňovník podať do konca druhého kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení mimoriadnej situácie

2. poukázanie a použitie podielu zaplatenej dane z príjmov, potvrdenie o zaplatení dane - zamestnávateľ je povinný na žiadosť zamestnanca vystaviť potvrdenie o zaplatení dane na účely asignácie dane najneskôr do 15. dňa druhého kalendárneho mesiaca nasledujúceho  po skončení obdobia pandémie

3. poukázanie a použitie podielu zaplatenej dane z príjmov, zverejnenie špecifikácie podielu zaplatenej dane - podmienka zverejnenia špecifikácie použitia podielu zaplatenej dane prijímateľom sa považuje za splnenú, ak takúto špecifikáciu prijímateľ zverejní do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

4. poukázanie a použitie podielu zaplatenej dane z príjmov, poukázanie podielu zaplatenej dane správcom dane prijímateľovi - správca dane poukáže prijímateľovi podiel zaplatenej dane do troch mesiacov po lehote na podanie daňového priznania podľa lex korona -  ktorou je koniec kalendárneho mesiaca  nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

§ 23 - daňovník je povinný podať oznámenie o zrazení a odvedení dane z príjmov poskytovateľa zdravotnej starostlivosti do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie a v rovnakej lehote je povinný  daň z príjmov aj odviesť

§ 24 - hlásenie a ročné zúčtovanie, posun lehoty na podanie hlásenia, posun lehoty na vykonanie ročného zúčtovania a doručenia dokladu o vykonanom ročnom zúčtovaní

§ 24a - preddavky na daň z príjmov, neplatenie preddavkov pri poklese tržieb o 40 % a viac, vrátenie rozdielu na preddavkoch platených vo vyššej sume ako vyplývajú z daňového priznania

- opatreniami v oblasti používania registračných pokladníc, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 24c - plnenie oznamovacích povinností, odpustenie zmeškania lehoty, ak podnikateľ oznámi zmenu údajov do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

§ 24d - pokuta uložená na mieste, podnikateľ môže pokutu uloženú na mieste zaplatiť až do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

 

- opatreniami v colnej oblasti, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa: 

§ 24e - doručovanie, ak pošta počas obdobia pandémie mení svoje podmienky doručovania, doručuje sa podľa týchto podmienok

§ 24f - odloženie vymáhania nedoplatkov, po skončení obdobia pandémie nebude možné odložiť vymáhanie nedoplatkov v colnom exekučnom konaní

§ 24g - zánik zodpovednosti za porušenie colných predpisov v dôsledku opatrení súvisiacich s pandémiou

§ 24h - zmeškanie lehoty pre splatnosť nákladov v súvislosti s presadzovaním práv duševného vlastníctva colnými orgánmi, zruší sa tolerancia pri nedodržaní určenej lehoty splatnosti nákladov, pričom právnické osoby a fyzické osoby budú mať povinnosť uhradiť náklady do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie

 

- opatreniami v oblasti dane z pridanej hodnoty a spotrebných daní, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa:

§ 24j - vrátenie nadmerného odpočtu v skoršej lehote, nadmerný odpočet sa vráti do 30 dní aj pri existencii  colných nedoplatkov, prípadne nedoplatkov na povinných odvodoch poistného splatných počas obdobia pandémie, ak dôjde k úhrade uvedených nedoplatkov po skončení obdobia pandémie

§ 24n - opatrenia v oblasti miestneho poplatku za rozvoj - odklad povinnosti oznámiť správcovi poplatku údaje o podlahovej ploche stavby a o zániku poplatkovej povinnosti, obciam sa poskytla možnosť financovať bežné výdavky z výnosov z poplatku za rozvoj až do 31.12.2020

§ 24o - opatrenia v oblasti miestnych daní a miestneho poplatku - odklad lehoty na podanie priznania k dani pre tých daňovníkov, ktorí majú iné ako ročné zdaňovacie obdobie (dražba, dedičstvo nehnuteľnosti, vznik a zánik daňovej povinnosti pri dani za psa, dani z nevýherných hracích prístrojov a dani za predajné automaty) a odklad plnenia všetkých oznamovacích povinností v oblasti miestnych daní a poplatku

 

- ďalšími súvisiacimi opatreniami sú opatrenia oblasti rozpočtových pravidiel, opatrenia v oblasti vnútorného auditu, vládneho auditu a finančnej kontroly a opatrenia v oblasti majetku verejnej správy a správy bytov a nebytových priestorov, ktorých aplikácia sa zrušuje k 30. septembru 2020 sú podľa:

§ 33 - opatrenia v oblasti rozpočtových pravidiel - lehota na použitie bežných výdavkov, ktoré nebolo možné použiť z dôvodu negatívnych následkov pandémie, sa považuje za dodržanú, ak sa tieto výdavky použijú najneskôr do dvoch kalendárnych mesiacov nasledujúcich po skončení obdobia pandémie

§ 34 - opatrenia v oblasti rozpočtových pravidiel - preddavky pri dodávke výkonov a tovarov za účelom zamedzenia šírenia pandémie možno poskytovať počas obdobia pandémie bez obmedzení ustanovených osobitným predpisom, takáto úhrada preddavkov z verejných prostriedkov sa nepovažuje za porušenie finančnej disciplíny

§ 36 ods. 1 a 3 - opatrenia pre územnú samosprávu - ak počas obdobia pandémie obec alebo vyšší územný celok hospodári v rozpočtovom provizóriu, uhrádzajú výdavky bez zákonom stanovených mesačných limitov, ak obec alebo vyšší územný celok hospodári v ozdravnom režime alebo v nútenej správe, môže počas obdobia pandémie použiť finančné prostriedky nad rámec  na úhradu výdavkov vyvolaných negatívnymi následkami pandémie

§ 36a - opatrenia v oblasti vnútorného auditu, vládneho auditu a finančnej kontroly - opatrenia súvisiace so zjednodušením procesu výkonu finančnej kontroly a s uvoľnením povinnosti vymenovaných audítorov odborne sa vzdelávať

 

§ 36c ods. 1 a 2 - opatrenia v oblasti majetku verejnej správy a správy bytov a nebytových priestorov - umožňuje sa uzavrieť dohodu o splátkach pohľadávok štátu, ktorú zákon č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu štandardne nedovoľuje a pri jej neplnení možnosť uzavrieť novú dohodu počas obdobia pandémie, pričom sa ustanovuje, že počas obdobia pandémie ak má dlžník novú dohodu, nie je v omeškaní po dobu začatia obdobia pandémie až do splatnosti prvej splátky dohodnutej v novej dohode o splátkach

 

- opatreniami v oblasti správy daní, v oblasti dane z pridanej hodnoty a spotrebných daní a ďalšími súvisiacimi opatreniami oblasti rozpočtových pravidiel, ktorých aplikácia sa zrušuje k 31. decembru 2020 sú podľa: 

§ 7 - počas obdobia pandémie finančná správa neaktualizuje zoznam daňových dlžníkov, zoznam platiteľov DPH, u ktorých nastali dôvody na zrušenie registrácie a zoznam vymazaných platiteľov DPH

§ 24i - nezverejňovanie platiteľov dane  v zoznamoch, ak si opakovane nesplnia povinnosti (podanie daňového priznania, kontrolného výkazu alebo opakované nezaplatenie vlastnej daňovej povinnosti) za podmienky, že sú tieto povinnosti dodatočne splnené po skončení obdobia pandémie

§ 31 - opatrenia v oblasti rozpočtových pravidiel - na účely poskytovania dotácií počas obdobia pandémie sa splnenie podmienky, že žiadateľ o dotáciu má vysporiadané finančné vzťahy voči daňovému úradu a colnému úradu, overuje v informačnom systéme finančnej správy,  počas obdobia pandémie sa neaktualizuje zoznam daňových dlžníkov, pričom po skončení obdobia pandémie sa podmienka vysporiadania finančných vzťahov voči daňovému úradu a colnému úradu bude overovať už v aktualizovaných zoznamoch finančnej správy.

 

K Čl. II

V čl. II návrhu v rámci novely zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa v nadväznosti na posun termínu na podanie daňového priznania  menia aj termíny na vykonanie ročného zúčtovania poistného a ročného prerozdeľovania za rok 2019, nakoľko na vykonanie týchto procesov je nevyhnutné, aby zdravotná poisťovňa mala k dispozícii údaje z daňových priznaní jej poistencov. Zároveň sa zavádza mimoriadny inštitút preddavku na výsledok ročného zúčtovania poistného plateného štátom za rok 2019, ktorý bude štátom vyplatený v pôvodnom termíne úhrady týchto pohľadávok (do 31. decembra 2020) a zúčtovaný v novom termíne úhrady týchto pohľadávok (do 15. februára 2021) tak, aby nedošlo k oneskoreniu finančných tokov a z toho vyplývajúceho oneskorenia realizácie úhrad za zdravotnú starostlivosť.

 

K Čl. III

V čl. III návrhu v rámci novely zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vzhľadom na posun termínu na vykonanie ročného zúčtovania poistného na verejné zdravotné poistenie a ročného prerozdeľovania za rok 2019 nastala situácia, kedy v čase platenia príspevkov zdravotnými poisťovňami (do 20. decembra 2020) nebude známa základňa pre ich určenie (ročné prerozdelenie poistného má byť vykonané až do 28. februára 2021). Na základe tejto skutočnosti a s cieľom zabezpečiť financovanie prijímateľov príspevkov v tomto medziobdobí sa zavádza povinnosť existujúcich zdravotných poisťovní uhradiť do 20. decembra 2020 tieto príspevky vo výške ich kvalifikovaného odhadu, uvedeného v prílohe č. 3 k zákonu; tieto sumy boli aj rozpočtované v štátnom rozpočte na rok 2020. Zároveň sa zavádza povinnosť zúčtovania takto odhadnutých platieb voči skutočnej výške príspevkov do 20. marca 2021 (teda už v čase, kedy bude známa základňa pre výpočet a skutočná výška týchto príspevkov).

 

K Čl. IV

            Účinnosť tohto zákona sa navrhuje 29. septembra 2020.

 

 

Schválené vládou Slovenskej republiky dňa 16. septembra 2020.

 

 

 

Igor Matovič, v. r.

predseda vlády Slovenskej republiky

 

Eduard Heger, v. r.

         podpredseda vlády a minister financií Slovenskej republiky

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 305
PoUtStŠtPiSoNe
: