Utorok, 16. apríl 2024 | meniny má Dana/Danica , zajtra Rudolf
Predplatné
Utorok, 16. apríl 2024 | meniny má Dana/Danica , zajtra Rudolf
TlačPoštaZväčšiZmenši

338/2015 Z. z.

najpravo.sk • 16.1. 2016, 16:10

 

Dôvodová správa

 

 

A.        Všeobecná časť

 

 

Na rokovanie vlády Slovenskej republiky sa predkladá na základe vlastnej iniciatívy návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony.

 

Predmetným návrhom zákona sa na rok 2016 navrhuje neuplatniť zvýšenie platu ústavných činiteľov podľa § 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov pre poslancov, prezidenta, členov vlády, predsedu a podpredsedov kontrolného úradu, verejného ochrancu práv. Uvedené sa súčasne vzťahuje aj na riaditeľa Národného bezpečnostného úradu, štátneho zamestnanca vo verejnej funkcii v služobnom úrade, ktorým je ministerstvo, vedúceho ostatného ústredného orgánu štátnej správy a komisára pre deti a komisára pre osoby so zdravotným postihnutím, ktorých platové pomery sú naviazané na platové pomery poslanca. Výška ich platových pomerov sa navrhuje ponechať na úrovni roka 2015.

 

Na platové náležitosti generálneho prokurátora Slovenskej republiky, predsedu Súdnej rady Slovenskej republiky, sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky, ostatných sudcov Slovenskej republiky, na platy ktorých sú naviazané platy  prokurátorov sa pozastavenie ich rastu v roku 2016 nevzťahuje.

 

Predmetný návrh zákona predpokladá úsporu výdavkov štátneho rozpočtu v sume  3,06 mil. eur.

 

          Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná.

 

         Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na rozpočet verejnej správy, nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie, informatizáciu spoločnosti, životné prostredie, ani vplyv na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu a rovnosť príležitostí.

 

Osobitná časť

 

K čl. I

 

Navrhuje sa poslancom, prezidentovi, členom vlády, predsedovi a podpredsedovi Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky určiť plat na rok 2016 rovnaký, ako poberali v roku 2015, a to vo výške určenej v roku 2011. Paušálne náhrady na rok 2016 sa stanovujú vo výške určenej na rok 2011. Odmena asistenta poslanca a výdavky na prevádzku poslaneckej kancelárie zostávajú na úrovni roku 2011. Pozastavenie rastu platových pomerov sa nevzťahuje na generálneho prokurátora Slovenskej republiky, predsedu Súdnej rady Slovenskej republiky, sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky a ostatných sudcov.

 

K čl. II

 

Platové pomery verejného ochrancu práv, paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov zostávajú zachované na úrovni roku 2015, a to vo výške určenej v roku 2011.

 

K čl. III

 

Platové pomery riaditeľa Národného bezpečnostného úradu zostávajú zachované na úrovni roku 2015, a to vo výške určenej v roku 2011.

 

K čl. IV

 

Funkčný plat štátneho zamestnanca vo verejnej funkcii v služobnom úrade, ktorým je ministerstvo a vedúcemu ostatného ústredného orgánu štátnej správy zostáva plat zachovaný na úrovni roku 2015, a to vo výške určenej v roku 2011.

 

K čl. V

 

Platové pomery komisára pre deti a komisára pre osoby so zdravotným postihnutím zostávajú zachované na úrovni roku 2015.

 

K čl. VI

 

Ustanovuje sa účinnosť zákona 1. januára 2016.

 

 

 

 

Robert Fico v.r.

 

predseda vlády Slovenskej republiky

 

 

 

Peter Kažimír v.r.

 

podpredseda vlády a

minister financií Slovenskej republiky

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 930

Nové v judikatúre

Hľadať všade
PoUtStŠtPiSoNe
: