Po sérii úspešných seminárov k ostatne prijatým novelám zákona o verejnom obstarávaní predstavíme účastníkom nové inštitúty verejného obstarávania, ktoré vyplývajú z novo prijatých smerníc EÚ o verejnom obstarávaní a poukážeme na ich vplyv pri hľadaní odpovedí na problematické ustanovenia zákona o verejnom obstarávaní v aplikačnej praxi, resp. súlad zákonných ustanovení s novými smernicami.
Lehota na transpozíciu nových smerníc končí až v roku 2016, avšak s ohľadom na skutočnosť, že dominantný obsah smerníc vychádza z doterajšej judikatúry Súdneho dvora EÚ, sú niektoré princípy vyjadrené v smerniciach, zverejnených v Úradnom vestníku EÚ v marci t.r., aplikovateľné aj na súčasnú právnu úpravu verejného obstarávania.
Aktuálne otázky verejného obstarávania lektori zakomponovali do prednáškových schém, pričom na ne poukazujú nie izolovane, ale v kontexte celého postupu verejného obstarávania a zároveň osobitnú pozornosť venujú tým ustanoveniam zákona o verejnom obstarávaní, ktoré je možné aj v súčasnosti aplikovať vo svetle nových smerníc. Lektori účastníkov seminára oboznámia aj s najnovšími trendmi v rozhodovacej činnosti Úradu pre verejné obstarávanie.
Seminár je vedený interaktívnou formou, pričom jeden lektor vystupuje ako verejný obstarávateľ a druhý lektor reaguje na kroky verejného obstarávateľa z pozície uchádzača. Obsah seminára sa neobmedzuje len na realizačnú fázu verejného obstarávania, ale poukáže aj na pred realizačnú a po realizačnú časť príslušného procesu. Seminár analyzuje výlučne obstaranie civilných zákaziek.
Cieľová skupina:
verejní obstarávatelia, obstarávatelia, advokáti, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, uchádači vo verejnom obstarávaní
Prednášajúci:
JUDr. Juraj Tkáč je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Ako odborne spôsobilá osoba na verejné obstarávanie, a tiež ako spoločník a konateľ spoločnosti zaoberajúcej sa verejným obstarávaním, má bohaté skúsenosti s prípravou ponúk, či iných úkonov uchádzačov a záujemcov vo verejných obstarávaniach, a na druhej strane aj s obstarávaním veľkých nadlimitných zákaziek, ako aj obstarávaním podlimitných zákaziek. V rámci svojej publikačnej činnosti /Iura Edition/ je spoluautorom publikácie Zákon o verejnom obstarávaní – komentár /2013/, spoluautorom publikácie Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania /2012/, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku /2013/ a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách. Popri aplikačnej praxi sa úspešne venuje aj lektorskej činnosti.
JUDr. Marek Griga je absolventom Právnickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave. Ako zamestnanec jedného z najväčších verejných obstarávateľov sa už niekoľko rokov venuje aplikačnej praxi v oblasti revíznych postupov verejného obstarávania, či správnych žalôb, prípravy súťažných podkladov, tvorbe a pripomienkovaniu obchodných podmienok plnenia zákaziek a členstvu v komisiách na vyhodnotenie ponúk v obstarávacích procesoch. Vo svojej odbornej praxi sa aktívne venuje tiež právu informačných a telekomunikačných technológií, predovšetkým softvérovému právu, kde sa okrem licenčných zmlúv zaoberá právnymi aspektmi cloud computingu a ITIL®-u . Je spoluautorom publikácie Zákon o verejnom obstarávaní – komentár /Iura Edition, 2013/ a publikácie Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania /Iura Edition, 2012/.
Účastnícky poplatok:
55,00 € bez DPH
66,00 € s DPH
V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka) a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku
Číslo účtu: 1440643012/0200
Variabilný symbol: IČO prihlasovanej spoločnosti
Prihlasovací formulár posielajte e-mailom na halmesova@wolterskluwer.sk. Môžete si ho stiahnuť TU.
Miesto konania
Daňový úrad Bratislava II, Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum
24. júna 2014
Obsah seminára
- Úvod do problematiky – zákon o verejnom obstarávaní, smernice EÚ, judikatúra, princípy
- Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky verejná súťaž: stavebné práce, služby alebo tovary, ktoré nie sú bežne dostupné bez elektronickej aukcie / s elektronickou aukciou
- Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky užšia súťaž: stavebné práce, služby tovary, ktoré nie sú bežne dostupné bez elektronickej aukcie / s elektronickou aukciou
- Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky priame rokovacie konanie na: stavebné práce, služby a tovary, ktoré nie sú bežne dostupné
- Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky rokovacie konanie so zverejnením na: stavebné práce, služby tovary, ktoré nie sú bežne dostupné
- Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky: stavebné práce, služby tovary, ktoré sú bežne dostupné
- Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky s využitím elektronického trhoviska
- Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky bez využitia elektronického trhoviska
- Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky s využitím porovnania cien
- Diskusia
Harmonogram
- 08:30 – 09:00 registrácia
- 09:00 – 10:00 prednáška
- 10:00 – 10:20 prestávka
- 10:20 – 11:20 prednáška
- 11:20 – 11:30 prestávka
- 11:30 – 12:30 prednáška
- 12:30 – 13:15 obedňajšia prestávka
- 13:15 – 15:00 prednáška, diskusia
- 15:00 predpokladaný záver
Bližšie informácie: halmesova@wolterskluwer.sk , 0907 239 998; 02 – 58 10 20 46
Mediálnym partnerom seminára je: