Piatok, 29. marec 2024 | meniny má Miroslav , zajtra Vieroslava
Predplatné
Piatok, 29. marec 2024 | meniny má Miroslav , zajtra Vieroslava
TlačPoštaZväčšiZmenši

SEMINÁR: Aktuality vo verejnom obstarávaní

PR • 24.6. 2014, 09:47

Po sérii úspešných seminárov k ostatne prijatým novelám zákona o verejnom obstarávaní predstavíme účastníkom nové inštitúty verejného obstarávania, ktoré vyplývajú z novo prijatých smerníc EÚ o verejnom obstarávaní a poukážeme na ich vplyv pri hľadaní odpovedí na problematické ustanovenia zákona o verejnom obstarávaní v aplikačnej praxi, resp. súlad zákonných ustanovení s novými smernicami.

Lehota na transpozíciu nových smerníc končí až v roku 2016, avšak s ohľadom na skutočnosť, že dominantný obsah smerníc vychádza z doterajšej judikatúry Súdneho dvora EÚ, sú niektoré princípy vyjadrené v smerniciach, zverejnených v Úradnom vestníku EÚ v marci t.r., aplikovateľné aj na súčasnú právnu úpravu verejného obstarávania.

Aktuálne otázky verejného obstarávania lektori zakomponovali do prednáškových schém, pričom na ne poukazujú nie izolovane, ale v kontexte celého postupu verejného obstarávania a zároveň osobitnú pozornosť venujú tým ustanoveniam zákona o verejnom obstarávaní, ktoré je možné aj v súčasnosti aplikovať vo svetle nových smerníc. Lektori účastníkov seminára oboznámia aj s najnovšími trendmi v rozhodovacej činnosti Úradu pre verejné obstarávanie.

Seminár je vedený interaktívnou formou, pričom jeden lektor vystupuje ako verejný obstarávateľ a druhý lektor reaguje na kroky verejného obstarávateľa z pozície uchádzača. Obsah seminára sa neobmedzuje len na realizačnú fázu verejného obstarávania, ale poukáže aj na pred realizačnú a po realizačnú časť príslušného procesu. Seminár analyzuje výlučne obstaranie civilných zákaziek. 

Cieľová skupina:

verejní obstarávatelia, obstarávatelia, advokáti, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, uchádači vo verejnom obstarávaní 

Prednášajúci:

JUDr. Juraj Tkáč je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Ako odborne spôsobilá osoba na verejné obstarávanie, a tiež ako spoločník a konateľ spoločnosti zaoberajúcej sa verejným obstarávaním, má bohaté skúsenosti s prípravou ponúk, či iných úkonov uchádzačov a záujemcov vo verejných obstarávaniach, a na druhej strane aj s obstarávaním veľkých nadlimitných zákaziek, ako aj obstarávaním podlimitných zákaziek. V rámci svojej publikačnej činnosti /Iura Edition/ je spoluautorom publikácie Zákon o verejnom obstarávaní – komentár /2013/, spoluautorom publikácie Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania /2012/, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku /2013/ a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách. Popri aplikačnej praxi sa úspešne venuje aj lektorskej činnosti.

JUDr. Marek Griga je absolventom Právnickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave. Ako zamestnanec jedného z najväčších verejných obstarávateľov sa už niekoľko rokov venuje aplikačnej praxi v oblasti revíznych postupov verejného obstarávania, či správnych žalôb, prípravy súťažných podkladov, tvorbe a pripomienkovaniu obchodných podmienok plnenia zákaziek a členstvu v komisiách na vyhodnotenie ponúk v obstarávacích procesoch. Vo svojej odbornej praxi sa aktívne venuje tiež právu informačných a telekomunikačných technológií, predovšetkým softvérovému právu, kde sa okrem licenčných zmlúv zaoberá právnymi aspektmi cloud computingu a ITIL®-u . Je spoluautorom publikácie Zákon o verejnom obstarávaní – komentár /Iura Edition, 2013/ a publikácie Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania /Iura Edition, 2012/. 

Účastnícky poplatok:

55,00 € bez DPH
66,00 € s DPH
V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka) a náklady na organizačné zabezpečenie seminára. 

Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku

Číslo účtu: 1440643012/0200
Variabilný symbol: IČO prihlasovanej spoločnosti

Prihlasovací formulár posielajte e-mailom na halmesova@wolterskluwer.sk. Môžete si ho stiahnuť TU.

Miesto konania

Daňový úrad Bratislava II, Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava 

Dátum

24. júna 2014 

Obsah seminára

  • Úvod do problematiky – zákon o verejnom obstarávaní, smernice EÚ, judikatúra, princípy
  • Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky verejná súťaž: stavebné práce, služby alebo tovary, ktoré nie sú bežne dostupné bez elektronickej aukcie / s elektronickou aukciou
  • Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky užšia súťaž: stavebné práce, služby tovary, ktoré nie sú bežne dostupné bez elektronickej aukcie / s elektronickou aukciou
  • Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky priame rokovacie konanie na: stavebné práce, služby a tovary, ktoré nie sú bežne dostupné
  • Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky rokovacie konanie so zverejnením na: stavebné práce, služby tovary, ktoré nie sú bežne dostupné
  • Postup verejného obstarávania nadlimitnej zákazky: stavebné práce, služby tovary, ktoré sú bežne dostupné
  • Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky s využitím elektronického trhoviska
  • Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky bez využitia elektronického trhoviska
  • Postup verejného obstarávania podlimitnej zákazky: Podlimitné zákazky s využitím porovnania cien
  • Diskusia 

Harmonogram

  • 08:30 – 09:00 registrácia
  • 09:00 – 10:00 prednáška
  • 10:00 – 10:20 prestávka
  • 10:20 – 11:20 prednáška
  • 11:20 – 11:30 prestávka
  • 11:30 – 12:30 prednáška
  • 12:30 – 13:15 obedňajšia prestávka
  • 13:15 – 15:00 prednáška, diskusia
  • 15:00 predpokladaný záver 

Bližšie informácie: halmesova@wolterskluwer.sk , 0907 239 998; 02 – 58 10 20 46

Mediálnym partnerom seminára je:


Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 1071
PoUtStŠtPiSoNe
: