TlačPoštaZväčšiZmenši

352/2018 Z. z.

12.1. 2019, 14:44 |  najpravo.sk

DÔVODOVÁ SPRÁVA

 

 

A. Všeobecná časť

 

Ministerstvo financií Slovenskej republiky predkladá na rokovanie vlády Slovenskej republiky iniciatívny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z.o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákonč. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“).

 

Cieľom návrhu zákona je:

-           upraviť základnú sadzbu dane na pohonné látky, t. j. na motorový benzín a motorovú naftu v súlade s rozhodnutím Európskej komisie, štátna pomoc SA.49509 (2017/N) – Slovensko – Daňové zvýhodnenie biopalívna základe schválenia poskytnutia štátnej pomoci v zmysle ustanovení článkov 107 a 108 Zmluvy o fungovaní Európskej únie – Prípady, v ktorých Komisia nemá námietky alebo opatrenie nepredstavuje pomoc (2018/C 31/02) (Ú. v. EÚ C 31, 27.1.2018),

-           stanoviť povinnosť označovania pohonných látok identifikačnou látkou a podmienky jej výroby, distribúcie a nakladania s touto identifikačnou látkou,

-           zaviesť legislatívnu zmenu tak, aby sa v nadväznosti na zámer vlády Slovenskej republiky prijímať opatrenia na zníženie administratívnej záťaže podnikateľských subjektov ustanovili opatrenia sprevádzajúce zavedenie zdanenia výživových doplnkov bez zbytočného administratívneho zaťaženia daňových subjektov.

 

Účinnosť zákona sa navrhuje od 1. januára 2019 okrem čl. I bodu 4 § 9 ods. 1 až 5 a ods. 6 písm. b) až d), ktorý nadobúda účinnosť 1. marca 2019, čl. II bodov 1 až 15, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. mája 2019 a čl. I bodu 4 § 8, § 9 ods. 6 písm. a),§ 9b a 9c a bodov 5, 6, 14, 15, 20, 21, 22, 25 až 30 a 32, ktoré nadobúdajú účinnosť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom finančné riaditeľstvo uverejnilo na svojom webovom sídle oznámenie o začatí označovania minerálneho oleja uvedeného v § 6 ods. 1 písm. a) a d) alebo  v § 7 ods. 1 a 2 identifikačnou látkou.

 

Vplyv návrhu zákona na rozpočet verejnej správy, na podnikateľské prostredie je podrobne uvedený v doložke vybraných vplyvov. Návrh zákona nepredpokladá žiadne vplyvy na sociálne prostredie, na životné prostredie, na informatizáciu spoločnosti a na služby verejnej správy pre občana. Predkladaný návrh zákona nebude mať vplyv na rozpočty obcí a rozpočty vyšších územných celkov.

 

Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, s ústavnými zákonmi, s nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky a s medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj v súlade s právom Európskej únie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Osobitná časť

 

K článku I

 

K bodom 1 a 2

Navrhovanou úpravu sa plní záväzok Slovenskej republiky, ktorý vyplynul z rozhodnutia európskej komisie z 21. decembra 2017, ktorým notifikovala štátnu pomoc SA.49509 (2017/N) – Slovensko – Daňové zvýhodnenie biopalív, a to zosúladenie daňového zvýhodnenia biopalívs čl. 16 ods. 1 a 2 smernice č. 2003/96/ES (biopalivá)o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny.

 

K bodom 3, 7 a 10

            Legislatívno-technická úprava, ktorou sa vypúšťa nadbytočný text.

 

K bodu 4

§ 8

Navrhovanou úpravou sa zavádza povinnosť označovať minerálny olej uvedený v § 6 ods. 1 písm. a) a d) alebo v § 7 ods. 1 a 2 zákona č. 98/2004 Z. z., t. j. motorový benzín a motorovú naftu (ďalej len „pohonné látky“) identifikačnou látkou pred ich uvedením do daňového voľného obehu na daňovom území s cieľom overenia správnosti uplatnenia sadzby dane na tieto pohonné látky po ich uvedení do daňového voľného obehu. Definuje sa osoba, ktorá je oprávnená odoberať identifikačnú látku, ktorou je prevádzkovateľ daňového skladu, oprávnený príjemca a dovozca minerálneho oleja. Ustanovujú sa tiež situácie kedy sa pohonné látky nevzťahuje povinnosť aby boli označené identifikačnou látkou a tiež sa zakazuje

-           označovať iné minerálne oleje rovnakou identifikačnou látkou ako pohonné látky,

-           označovať pohonné látky identifikačnou látkou, na ktoré sa nevzťahuje povinnosť označovania identifikačnou látkou,

-           zmeniť označenie pohonných látok, pričom zmenou označovania sa myslí napríklad zmena koncentrácie identifikačnej látky, odstránenie identifikačnej látky alebo akákoľvek iná zmena, ktorej následkom by bolo, že pohonné látky nebudú označené v súlade s § 8 návrhu zákona,

-           uvádzať pohonné látky do daňového voľného obehu, ak nie sú označené identifikačnou látkou, okrem zákonom stanovených výnimiek,

-           predávať, ponúkať na predaj, skladovať alebo prepravovať pohonné látky ak nie sú označené stanoveným spôsobom okrem ustanovených výnimiek.

Upravuje sa postup v situácii, keď nebude vybraný výrobca identifikačnej látky a doterajší výrobca nebude oprávnený alebo nebude môcť vyrábať identifikačnú látku. Tiež sa stanovuje postup odberateľa identifikačnej látky a finančného riaditeľstva, ak nastane porucha zariadenia na primiešavanie identifikačnej látky.

 

§ 9

Stanovujú sa podmienky na zaradenie do evidencie dovozcov minerálneho oleja pre osobu, ktorá chce dovážať pohonné látky z tretích štátov a situácie kedy colný úrad vyradí dovozcu minerálneho oleja z tejto evidencie. Colný úrad bude môcť vyradiť dovozcu minerálneho oleja z evidencie, ak neuskutočnil dovoz pohonných látok v priebehu šiestich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov od zaradenia do evidencie dovozcov minerálneho oleja, požiada o vyradenie z evidencie dovozcov minerálneho oleja, prestal spĺňať niektorú            z podmienok pre zaradenie do evidencie alebo podal žiadosť o výmaz z obchodného registra alebo z iného obdobného registra (napr. živnostenského), podal žiadosť o zrušenie živnostenského oprávnenia alebo oznámil ukončenie podnikania.

§ 9a

Stanovujú sa kritériá na výrobcu identifikačnej látky, spôsob a podmienky jeho výberu. Podľa navrhovaného znenia z dôvodu zamedzenia falšovania identifikačnej látky získa oprávnenie vyrábať identifikačnú látku na označovanie pohonných látok uvádzaných do daňového voľného obehu na daňovom území len jeden výrobca identifikačnej látky, ktorého na základe verejnej súťaže vyberie komisia, ktorú zriadi finančné riaditeľstvo. Zároveň sa stanovujú dôvody kedy sa vyhlási nový výber výrobcu identifikačnej látky.

 

§ 9b

Navrhované znenie tohto ustanovenia upravuje postup finančného riaditeľstva                        a odberateľa identifikačnej látky pri odbere, vrátení identifikačnej látky, podmienky jej reklamácie, vedenie evidencie odberu a použitia identifikačnej látky a stanovujú sa príslušné lehoty pre stanovené povinnosti. Výrobcovi identifikačnej látky sa stanovuje povinnosť uvádzať na spotrebiteľskom balení identifikačnej látky údaj o objeme identifikačnej látky v balení, dátum balenia, lehotu spotreby identifikačnej látky a informáciu o množstve pohonných látok, ktoré je možné označiť jedným litrom identifikačnej látky. Lehotou spotreby identifikačnej látky je lehota odo dňa výroby identifikačnej látky do uplynutia, ktorej je možné bezpečne použiť identifikačnú látku na označenie pohonných látok, aby pohonné látky označené touto identifikačnou látkou boli považované za označené v súlade so zákonom.

 

§ 9c

Navrhované ustanovenie umožní finančnému riaditeľstvu rozhodnúť o zmene identifikačnej látky, ak bude mať odôvodené podozrenie, že používaná identifikačná látka bola nezákonným spôsobom použitá na označovanie pohonných látok. Zároveň sa stanovuje postup finančného riaditeľstva a odberateľa identifikačnej látky pri zmene identifikačnej látky a spôsob nakladania s pohonnými látkami, ktoré boli označené doterajšou identifikačnou látkou a uvedené do daňového voľného obehu pred dátumom zmeny identifikačnej látky.

 

K bodom 5 a 6

Ustanovenie upravujúce vznik daňovej povinnosti sa dopĺňa o situáciu, ak minerálny olej (motorový benzín a motorová nafta), ktorý má byť označený identifikačnou látkou je predávaný, ponúkaný na predaj, skladovaný alebo prepravovaný bez označenia identifikačnou látkou v požadovanom objeme. Zároveň sa stanovuje, kto je platiteľom dane.

 

K bodu 8

Legislatívno-technická úprava, ktorou sa predmetný text zosúlaďuje vo všetkých ustanoveniach v rovnakom znení.

 

K bodu 9

Navrhovanou úpravou sa identifikuje daňový subjekt, ktorý má v oznámenom mieste priameho dodania sídlo, trvalý pobyt a lebo miesto podnikania.

 

K bodu 11

Legislatívno-technická úprava spresňujúca odkaz na príslušné ustanovenie.

 

K bodom 12, 13, 15, 16, 17 a 18

Legislatívno-technické úpravy spresňujúce predmetné ustanovenia.

 

 

 

K bodu 14

Legislatívno-technická úprava spresňujúca spotrebiteľské balenie.

 

K bodu 19

Navrhovaná úprava umožní Kriminálnemu úradu finančnej správy dočasne pozastaviť uplatňovanie povolenia vo vybraných prípadoch, kedy bolo začaté trestné stíhanie vyšetrovateľom finančnej správy pre podozrenie zo spáchania daňového trestného činu, po dôkladnom zvážení všetkých okolností a len v tých prípadoch, kedy vydaním takého rozhodnutia nebude narušený samotný účel a priebeh trestného konania, prípadne nebude sťažené využitie procesných prostriedkov a postupov v zmysle trestného konania.

 

K bodom 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 a 31

Legislatívno-technické úpravy dopĺňajúce a upravujúce vedenie evidencie daňovým subjektom, colným úradom a finančným riaditeľstvom.

 

K bodom 27, 28, 29 a 30

V súvislosti s navrhovanými zmenami sa primerane upravujú a dopĺňajú skutkové podstaty správnych deliktov a stanovujú sa sankcie za tieto správne delikty. Ustanovuje sa tiež nová sankcia vo výške spotrebnej dane pripadajúcej na množstvo pohonných látok, ktoré malo byť chýbajúcim množstvom identifikačnej látky označené a na výpočet pokuty sa použije sadzba spotrebnej dane na motorový benzín bez obsahu biozložky (§ 6 ods. 1 písm. a) zákona č. 98/2004 Z. z.

 

K bodu 32

Stanovuje sa, že tento zákon bol prijatý v súlade s právne záväzným aktom Európskej únie v oblasti technických predpisov.

 

K bodu 33

V súvislosti s navrhovanými zmenami je potrebné upraviť prechodné ustanovenia. Podľa prechodných ustanovení (§ 46r ods. 1 a 2 návrhu zákona) sa stanovuje, že finančné riaditeľstvo bude môcť po uzatvorení zmluvy o výrobe identifikačnej látky s výrobcom identifikačnej látky určiť obdobie na testovanie označovania pohonných látok identifikačnou látkou. Začiatok a ukončenie obdobia testovania identifikačnej látky určenej na označovanie pohonných látok uverejní finančné riaditeľstvo na svojom webovom sídle. Zároveň sa stanovuje, že obdobie určené na vyhodnocovanie testovania finančným riaditeľstvom, t. j. počet dní po dni ukončenia testovania a prvým dňom začatia označovania pohonných látok identifikačnou látkou podľa § 8 nemôže byť menej ako 90 dní.

 

 

K článku II

 

K bodu 1

Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na úpravu zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

 

K bodu 2

Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmeny uvedené v bode 3.

 

 

K bodu 3

V súlade so smernicou sú výživové doplnky s obsahom alkoholického nápoja predmetom dane. Výživové doplnky sú potraviny doplňujúce prirodzenú stravu, ktoré sú koncentrovanými zdrojmi živín s výživovým alebo fyziologickým účinkom a na trh sa umiestňujú v dávkovanej forme tak, aby ich bolo možné brať v odmeraných malých jednotkových množstvách. V súlade so zákonom č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov osoby, ktoré chcú umiestňovať výživový doplnok na trh sú povinné plniť oznamovaciu povinnosť voči Úradu verejného zdravotníctva SR o zložení a označovaní výživových doplnkov.

Z dôvodu špecifických podmienok súvisiacich s výrobou výživových doplnkov a v snahe racionalizovať výkon správy dane sa ustanovuje ich výroba v novom type daňového skladu.    V daňovom sklade na výrobu výživových doplnkov bude možné vyrábať extrakty a maceráty a dodávať ich iba na účely oslobodené od dane alebo na výrobu výživových doplnkov. Prevádzkovateľ daňového skladu na výrobu výživových doplnkov má povinnosť zložiť zábezpeku na daň vo výške dane pripadajúcej na množstvo alkoholického nápoja, ktorý používa, alebo predpokladá použiť počas jedného kalendárneho mesiaca. Prítomnosť správcu dane v tomto daňovom sklade sa nevyžaduje a upúšťa sa aj od povinnosti označiť výživový doplnok s obsahom liehu v spotrebiteľskom balení liehu kontrolnou známkou. Na zabezpečenie správneho fungovania kontrolných mechanizmov sa ustanovuje dôsledné vedenie evidencie o prijatom alkoholickom nápoji, jeho použití na výrobu výživových doplnkov, dodaní, predaji a stave zásob.

Zároveň sa ustanovuje, že prevádzkovateľ daňového skladu, ktorý má vydané povolenie podľa § 15 zákona č. 530/2011 Z. z. a chce vyrábať výživové doplnky nie je povinný požiadať o vydanie povolenia na prevádzkovanie daňového skladu na výrobu výživových doplnkov.

 

K bodom 4 a 7

Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmenu v bode 1.

 

K bodom 5, 6 a 12

Dopĺňa sa finančnému riaditeľstvu, colnému úradu a prevádzkovateľovi daňového skladu na výrobu výživových doplnkov povinnosť viesť evidenciu.

 

K bodu 8, 13 a 14

Legislatívno-technická úprava súvisiaca so zavedením zdanenia výživových doplnkov.

 

K bodu 9

Legislatívno-technická úprava z dôvodu možnosti vyrábať výživové doplnky v iných typoch daňových skladov.

 

K bodu 10

Upravuje sa povinnosť označovať spotrebiteľské balenie liehu kontrolnou známkou tak, aby sa nevzťahovala na výživové doplnky.

 

K bodu 11

Z dôvodu špecifického charakteru výživových doplnkov, ktoré sa predávajú najmä v lekárňach, v snahe predchádzať administratívnej záťaži podnikateľských subjektov, ktoré vyrábajú a predávajú iba výživové doplnky, sa upúšťa od povinnosti mať pri predaji týchto výrobkov vydané povolenie na predaj spotrebiteľského balenia v daňovom voľnom obehu alebo byť držiteľom oprávnenia na distribúciu spotrebiteľského balenia v daňovom voľnom obehu iným prevádzkovateľom obchodných živností.

K bodu 15

Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmeny uvedené v bode 3.

 

K bodom 16 a 17

V súvislosti so zavedením nového typu daňového skladu sa ustanovujú sankcie a pokuty za porušenie povinností súvisiacich s prevádzkovaním daňového skladu na výrobu výživových doplnkov.

 

K bodu 18

V nadväznosti na vykonané zmeny sa ustanovujú prechodné ustanovenia upravujúce povinnosti osôb, ktoré chcú prevádzkovať daňový sklad na výrobu výživových doplnkov. Zároveň sa ustanovujú povinnosti pre užívateľské podniky, ktoré vyrábali výživové doplnky z liehu oslobodeného od dane a chcú byť prevádzkovateľmi daňového skladu na výrobu výživových doplnkov, prípadne ak sa rozhodnú ukončiť svoju činnosť. Výživové doplnky vyrobené s použitím alkoholického nápoja oslobodeného od dane je možné predávať do vypredania zásob.

 

 

K článku III

 

Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2019 okrem čl. I bodu 4 § 9 ods. 1 až 5 a ods. 6 písm. b) až d), ktorý nadobúda účinnosť 1. marca 2019, čl. II bodov 1 až 15, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. mája 2019 a čl. I bodu 4 § 8, § 9 ods. 6 písm. a), § 9b a 9c a bodov 5, 6, 14, 15, 20, 21, 22, 25 až 30 a 32, ktoré nadobúdajú účinnosť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom finančné riaditeľstvo uverejnilo na svojom webovom sídle oznámenie o začatí označovania minerálneho oleja uvedeného v § 6 ods. 1  písm. a) a d) alebo v § 7 ods. 1 a 2 identifikačnou látkou.

 

 

 

Schválené vládou Slovenskej republiky dňa 26. septembra 2018.

 

 

 

Peter Pellegrini, v. r.

predseda vlády Slovenskej republiky

 

 

 

Peter Kažimír, v. r.

podpredseda vlády a minister financií Slovenskej republiky

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 23
FacebookVybrali SMETwitterDeliciousLinkedIn
Našli ste chybu

Zobraziť všetky Nové v judikatúre

Rozpor dojednania príliš nízkej kúpnej ceny (laesio enormis) s dobrými mravmi

Neprieči sa zákonu, pokiaľ účastníci kúpnej zmluvy v prípade, na ktorý sa nevzťahuje cenová regulácia, dojednajú kúpnu cenu vo výške, ...

Rozpor dojednania príliš nízkej kúpnej ceny (laesio enormis) s dobrými mravmi

Neprieči sa zákonu, pokiaľ účastníci kúpnej zmluvy v prípade, na ktorý sa nevzťahuje cenová regulácia, dojednajú kúpnu cenu vo výške, ...

Včasnosť podania odvolania prostredníctvom portálu eŽaloby

Pokiaľ Civilný sporový poriadok pripúšťa možnosť podať odvolanie elektronickými prostriedkami (§ 125 ods. 1 CSP), teda do elektronickej ...

Včasnosť podania odvolania prostredníctvom portálu eŽaloby

Pokiaľ Civilný sporový poriadok pripúšťa možnosť podať odvolanie elektronickými prostriedkami (§ 125 ods. 1 CSP), teda do elektronickej ...

Zaujímavé odkazy

Hľadanie poisťovateľa podľa EČVhttp://www.skp.sk/#xl_xr_page_vyhladanie%20poistvozidla

S nárokom na poistné plnenie sa obráťte na zobrazeného poisťovateľa

Online zmluvyhttp://www.onlinezmluvy.sk/

Vzory zmlúv a všetko k nim na jednom mieste.

Digitálna parlamentná knižnicahttp://www.nrsr.sk/dl/

Spoločná česko-slovenská digitálna parlamentná knižnica je elektronická forma úplných ...

Rozhodnutia všeobecných súdov Slovenskej republikyhttps://obcan.justice.sk/infosud/-/infosud/zoznam/rozhodnutie

Zverejňované rozhodnutia slovenských súdov.

Rozhodnutia Ústavného súdu Slovenskej republikyhttps://www.ustavnysud.sk/vyhladavanie-rozhodnuti#!DmsSearchView

Vyhľadávanie rozhodnutí Ústavného súdu Slovenskej republiky

Vyhľadanie nehnuteľností konkrétnej osobyhttps://www.katasterportal.sk/kapor/vyhladavanieVlastnikFormInit.do

Vyhľadanie nehnuteľností osoby podľa priezviska a mena osoby.

Registre

Vyhľadávanie v Obchodnom vestníkuhttps://www.justice.gov.sk/PortalApp/ObchodnyVestnik/Formular/FormulareZverejnene.aspx

Vyhľadávanie v Obchodnom vestníku

Notársky centrálny register záložných právhttp://www.notar.sk/%C3%9Avod/Not%C3%A1rskecentr%C3%A1lneregistre/Z%C3%A1lo%C5%BEn%C3%A9pr%C3%A1va.aspx

Vyhľadajte si záložcu, veriteľa alebo záloh v Notárskom centrálnom registri záložných ...

Štatistický register organizáciíhttp://slovak.statistics.sk/wps/portal/ext/Databases/register_organizacii/!ut/p/b1/jY_BDoIwEEQ_qYMtFo-LkVJDGosWoRfTgzEYAQ_G7xeJV9G9TfLeTJZ5VjPfh2d7CY926MPtnf3yRNbafVFVUNUig-aRgnEOyOQINCOAL0eYfCt1kqYRITHlBvpAO1VuRQQRf_wZ4K_9taJcyAJIChVDU-7KleUcxH_5R-YnZK5hAmZeNPnQndm9c67GVbwAlOWrBg!!/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2X1ZMUDhCQjFBMDgxVjcwSUZTUTRRVU0xR1E1/

Register obsahuje registračné údaje o ekonomických subjektoch a vedie ho Štatistický úrad SR.

Obchodný registerhttp://www.orsr.sk/

Obchodný register je verejný zoznam, do ktorého sa zapisujú zákonom stanovené údaje ...

Živnostenský registerhttp://www.zrsr.sk/

Živnostenský register tvorí súbor určených údajov o podnikateľoch. Údaje do registra ...

Register stratených a odcudzených dokladovhttp://www.minv.sk/?stratene-a-odcudzene-doklady

Overte si, či sa vám niekto nepreukázal strateným alebo odcudzeným dokladom inej osoby.

Čítali sme

Do voľby kandidátov na sudcov ÚS sa zatiaľ neprihlásil žiaden uchádzahttp://www.teraz.sk/slovensko/do-volby-kandidatov-na-sudcov-us-sa-z/407339-clanok.html

Zákonodarcom sa v doterajších voľbách nepodarilo zvoliť plný počet chýbajúcich ...

Gál: S každým projektom sme sa natrápili, asi najviac so zastavením exekúciíhttps://www.topky.sk/cl/100535/1809327/Gal--S-kazdym-projektom-sme-sa-natrapili--asi-najviac-so-zastavenim-exekucii

Šéf rezortu spravodlivosti Gábor Gál (Most-Híd) je najviac spokojný s legislatívou, ktorá ...

Zákon o štátnom občianstve pripravil doteraz o slovenský pas 2933 ľudíhttps://spravy.pravda.sk/domace/clanok/519100-zakon-o-statnom-obcianstve-pripravil-doteraz-o-slovensky-pas-2933-ludi/

Zákon o štátnom občianstve pripravil doteraz (od 17. júla 2010 do 9. júla 2019) o slovenský ...

L. Praženková víta, že prezidentka vetovala novelu zákona o sudcochhttp://www.teraz.sk/slovensko/l-prazenkova-vita-ze-prezidentka-v/406962-clanok.html

Prezidentkou vetovaná novela má okrem iného zbaviť sudcov funkcie v prípade ich kandidovania vo ...

Rezort spravodlivosti reaguje na exekútorskú komoru, nový zákon bránihttp://www.teraz.sk/slovensko/rezort-spravodlivosti-stare-exekucie/407020-clanok.html

Nový zákon sleduje dva hlavné ciele, a to odbremeniť súdy od vedenia starých exekúcií a ...

Ministerstvo spravodlivosti má viacero rozbehnutých projektov, Gál chce pracovať až do posledného dňahttps://www.webnoviny.sk/ministerstvo-spravodlivosti-pracuje-na-viacerych-projektoch-gal-chce-pracovat-az-do-posledneho-dna/

Ministerstvo spravodlivosti SR má viacero rozbehnutých projektov, s niektorými finišuje, iné ...

Nové časopisy

Verejné obstarávanie – právo a prax 3/2019

Verejné obstarávanie – právo a prax 3/2019

Dvojmesačník plný odborných informácií monitoruje aktuálne dianie v oblasti verejného ...

Justičná revue 5/2019

Justičná revue 5/2019

Časopis pre právnu prax.

STUDIA IURIDICA Cassoviensia 1/2019

STUDIA IURIDICA Cassoviensia 1/2019

Elektronický vedecký časopis vydávaný Právnickou fakultou Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v ...

Bulletin slovenskej advokácie 6/2019

Bulletin slovenskej advokácie 6/2019

Recenzovaný časopis pre právnu vedu a prax vydávaný Slovenskou advokátskou komorou.

Zo súdnej praxe 3/2019

Zo súdnej praxe 3/2019

Vždy aktuálne informácie z jurisdikcie vrcholových súdov SR.

Právny obzor 3/2019

Právny obzor 3/2019

Právny obzor je teoretický časopis pre otázky štátu a práva.

PoUtStŠtPiSoNe
: