Pri nákupe tovaru cez internetový obchod môže spotrebiteľ:
bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby odstúpiť od zmluvy do 30 dní odo dňa doručenia tovaru na zadanú adresu, pričom musí uviesť dôvody, ktoré ho k vráteniu tovaru viedli (napríklad nefunkčnosť alebo nekvalita výrobku) vrátiť tovar, len pokiaľ ho ešte nevybalil z originálneho obalu a neodskúšal
Pokiaľ spotrebiteľ zakúpil v internetovom obchode DVD nosič s filmom a po jeho pozretí nie je so zakúpeným filmom spokojný:
môže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní a vrátiť zakúpené DVD ak už nosič rozbalil, nemôže ho vrátiť a odstúpiť od zmluvy, ibaže by sa tak výslovne s predávajúcim dohodol nemôže ho vrátiť v žiadnom prípade
Spotrebiteľskou zmluvou je:
kúpna zmluva o predaji spotrebného tovaru v obchode alebo prostredníctvom internetu kúpna zmluva, úverová zmluva a zmluva o predaji na splátky uzavretá s obchodníkom každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ (podnikateľ) so spotrebiteľom (nepodnikateľom)
Ak spotrebiteľská zmluva obsahuje od spotrebiteľa (zákazníka), ktorý nesplnil svoj záväzok, aby zaplatil neprimerane vysokú sumu ako sankciu spojenú s nesplnením jeho záväzku:
ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku, ktorá je neplatná nejde o neprijateľnú zmluvnú podmienku, ak vyjadril so zmluvou súhlas aj spotrebiteľ, aj dodávateľ (obchodník) ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku, len ak sú sankcie vyššie než 100% z ceny tovaru alebo z výšky pôžičky
Pokiaľ kupujúci v hypermarkete svojim zavinením poškodí alebo zničí vybraný tovar pred tým, než zaplatil pri pokladni za neho cenu:
nezodpovedá za škodu, nakoľko predajňa má zabezpečiť, aby ku vzniku škôd nedochádzalo zodpovedá za vzniknutú škodu, ktorú musí nahradiť zodpovedá za škodu len ak táto prevyšuje 10 eur
Pri predaji tovaru v samoobsluhe, napríklad v hypermarkete prechádza vlastníctvo k vybratému tovaru na kupujúceho:
vložením tovaru do košíka, pričom pri vrátení tovaru na pôvodné miesto prechádza vlastníctvo späť na predávajúceho, teda na predajňu až okamihom zaplatenia ceny za vybraný tovar, keďže dovtedy môže kupujúci vybraný tovar vrátiť na pôvodné miesto opustením predajne, keďže dovtedy môže pracovník bezpečnostnej služby kúpený tovar kupujúcemu zadržať
Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je:
6 mesiacov 12 mesiacov 24 mesiacov
Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej :
než 6 mesiacov než 12 mesiacov než 18 mesiacov
Ak má zakúpený tovar vadu a ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo:
aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená buď na vrátenie peňazí, alebo na nový tovar na opravu veci, výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú:
u predávajúceho alebo na ktorejkoľvek jeho pobočke, ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, uplatňujú sa u tohto podnikateľa v oficiálnom značkovom servise u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená, ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie zá
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (od reklamovania tovaru) až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa:
do záručnej doby nepočíta do záručnej doby počíta len ak sa tovar podarilo opraviť do záručnej doby počíta len ak sa tovar nepodarilo opraviť
Ak po reklamovaní tovaru dôjde k výmene veci za inú bezchybnú:
platí stále pôvodná záručná doba počítaná od prevzatia pôvodnej veci začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci platí stále pôvodná záručná doba, avšak sa od nej odpočíta doba, počas ktorej sa z dôvodu vady výrobku nemohol výrobok riadne používať
Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako:
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie
Pokiaľ predávajúci nevybaví reklamáciu v zákonnej lehote, spotrebiteľ má právo:
na vrátenie zaplatenej kúpnej ceny a pokutu vo výške 10% zo zaplatenej kúpnej ceny ako odškodnenie sťažovať sa na najbližšom obecnom úrade a žiadať od predávajúceho iný, drahší výrobok od zmluvy odstúpiť, teda žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok
Správca bytového domu je povinný predložiť vlastníkom bytov vyúčtovanie použitia fondu prevádzky, údržby a opráv, úhrad za plnenia rozúčtované na jednotlivé byty a nebytové priestory v dome za predchádzajúci rok najneskôr do:
31. mája nasledujúceho roka 30. júna nasledujúceho roka 31. decembra každého kalendárneho roka