Piatok, 12. apríl 2024 | meniny má Estera , zajtra Aleš
Predplatné
Piatok, 12. apríl 2024 | meniny má Estera , zajtra Aleš
TlačPoštaZväčšiZmenši

Vytváranie falošného dojmu, že spotrebiteľ už vyhral cenu ako agresívna obchodná praktika

najpravo.sk • 2.1. 2013, 16:38

Oznamy obchodníkov o tom, že spotrebiteľ vyhral cenu sú agresívnou obchodnou praktikou a preto zakázané, ak by spotrebiteľ na spoznanie podstaty výhry mal hoci len nepatrný výdavok.

(rozsudok Súdneho dvora Európskej únie z 18.októbra 2012, sp. zn. C-428/11)

Z odôvodnenia:

Návrh na začatie prejudiciálneho konania sa týka výkladu bodu 31 prílohy I smernice Európskeho parlamentu a Rady 2005/29/ES z 11. mája 2005 o nekalých obchodných praktikách podnikateľov voči spotrebiteľom na vnútornom trhu, a ktorou sa mení a dopĺňa smernica Rady 84/450/EHS, smernice Európskeho parlamentu a Rady 97/7/ES, 98/27/ES a 2002/65/ES a nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 2006/2004 („smernica o nekalých obchodných praktikách") (Ú. v. EÚ L 149, s. 22).

2 Tento návrh bol podaný v rámci sporu medzi piatimi spoločnosťami vykonávajúcimi distribúciu reklamných zásielok a viacerými osobami, ktoré pracovali v týchto spoločnostiach (ďalej len „obchodníci"), na jednej strane a Office of Fair Trading (ďalej len „OFT"), ktorý je zodpovedný za vynucovanie právnej úpravy chrániacej spotrebiteľov, na druhej strane, ktorý sa týka obchodných praktík používaných týmito obchodníkmi.

Obsah ZDARMA pre prihlásených používateľov

Tento text je dostupný pre všetkých prihlásených užívateľov portálu Najprávo.sk.

Získajte ešte viac benefitov a prístup k prémiovému obsahu objednaním predplatného.

Zaregistrovať sa

Už som prihlásený, zobraziť článok v sekcii premium
Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 4067
Súvisiace články

Nový príspevok

Nové v judikatúre

Hľadať všade
PoUtStŠtPiSoNe
: