Najprávo.sk - právny informačný systém pre odborníkov a širokú verejnosť

Franchising

19.1. 2013, 11:34 |  najpravo.sk

Uznávaná definícia franchisingu je:

„Franchising je systém predaja, prostredníctvom ktorého sa predávajú výrobky, služby alebo technológie. Spočíva v úzkej a stálej spolupráci právne samostatných a finančne nezávislých podnikov – franchisora (franchisingového poskytovateľa) a jeho franchisees (prijímateľov). Poskytovateľ franchisingu dáva svojim partnerom – prijímateľom právo a súčasne aj povinnosť využívať jeho koncepciu v stanovenom rámci. To oprávňuje, ale aj zaväzuje prijímateľa používať meno systému, značku tovaru, značku služieb a ostatné priemyselné ochranné a autorské práva, ako aj know-how, hospodárske, technické a obchodné metódy. Poskytovateľ franchisingu poskytuje prijímateľovi podporu za priamu alebo nepriamu odmenu. Na tento účel partneri medzi sebou uzatvárajú zmluvu.“ (zdroj: www.sfa.sk)

Ako typický príklad franchisingu sa už tradične uvádza sieť rýchleho občerstvenia McDonalds, kedy podnikateľ prevádzkujúci konkrétnu prevádzku je odlišným subjektom než je samotný McDonalds, avšak má oprávnenie používať túto značku, úpravu prevádzky, odev zamestnancov, receptúry a podobne. Franchising teda nie je obchodné zastúpenie a po právnej stránke sa u nás posudzuje ako inominátna zmluva.

Viac o franchisingu si prečítajte TU.


Najprávo.sk - právny informačný systém pre odborníkov a širokú verejnosť