Štvrtok, 25. apríl 2024 | meniny má Marek , zajtra Jaroslava
Predplatné
Štvrtok, 25. apríl 2024 | meniny má Marek , zajtra Jaroslava
TlačPoštaZväčšiZmenši

Správa poistných zmlúv (vzor zmluvy o spolupráci)

Monika Kiklicová • 18.6. 2011, 06:43

Zmluva

o spolupráci pri správe poistných zmlúv uzatvorená podľa §269 ods. 2 Obchodného zákonníka v platnom znení medzi :

I.

Zmluvné strany

obchodné meno:

sídlo:

zapísaná :

IČO:

DIČ :

zastúpená:

Bankové spojenie :

Číslo účtu :

( ďalej len klient )

a

obchodné meno: .

sídlo:

IČO:

zapísaná:

zastúpená:

Bankové spojenie: .

Číslo účtu:

( ďalej len spoločnosť )

II.

Predmet zmluvy

2.1 Predmetom tejto zmluvy je záväzok spoločnosti, v rozsahu dojednanom v tejto zmluve a za podmienok v nej uvedených, poskytnúť klientovi správu poistných zmlúv klienta a s tým súvisiace poradenstvo a starostlivosť o klienta v oblasti neživotného poistenia klienta a to na základe splnomocnenia, ktoré spoločnosti udelí klient a ktoré je neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy.

2.2. Spoločnosť sa zaväzuje, na základe tejto zmluvy, vykonávať pre klienta nasledovné činnosti:

a) Prehodnotenie a správa všetkých poistných zmlúv klienta

b) Identifikácia poistných potrieb klienta

c) Analýza prevádzkovo – poistných rizík

d) Zabezpečenie ponuky od adekvátneho počtu poisťovní na čo najlepšie pokrytie poistných požiadaviek

e) Predkladanie odporúčaní optimálneho riešenia poistného krytia klienta

f) Sprostredkovanie uzavretia poistnej zmluvy s vybranou poisťovňou

g) Poskytovanie poradenstva o potrebných opatreniach pre riadnu a rýchlu likvidáciu poistných udalostí klienta

h) Poskytovanie poradenstva v oblasti poistenia

i) Spolupráca s kompetentnými pracovníkmi klienta

j) Zastupovanie klienta pri rokovaní s poisťovňou

( dané ako predmet zmluvy, nie ako práva a povinnosti )

III.

Práva a povinnosti zmluvných strán

3.1. Spoločnosť je na základe tejto zmluvy povinná :

a) prehodnotiť a posúdiť riziko jednotlivých poistných zmlúv a po následnej poistno - technickej analýze odporučiť klientovi najvýhodnejšiu ponuku od adekvátneho počtu poisťovní na čo najlepšie krytie poistných požiadaviek

b) odporučiť optimálne riešenie poistného krytia klienta

c) sprostredkovať uzatvorenie poistnej zmluvy s poisťovňou vybratou klientom z poisťovní odporúčaných spoločnosťou a odsúhlasenej klientom, pripraviť poistnú zmluvu a predložiť ju klientovi na spripomienkovanie, odsúhlasenie a následné podpísanie

d) po celú dobu trvania zmluvy sledovať ponuky jednotlivých poisťovní a po celú dobu trvania zmluvy prehodnocovať optimálnosť zmluvných podmienok vybranej poisťovne v nadväznosti na ponuky iných poisťovní a informovať klienta o zmenách, výhodách a nevýhodách ponúk poisťovní

e) poskytovať klientovi odbornú pomoc a navrhnúť optimálne riešenie pri akýchkoľvek zmenách v poisťovníctve a uzatvorených poistných zmluvách

f) poskytovať poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti poistenia a likvidácie poistných udalostí

g) zastupovať klienta pri rokovaniach s poisťovňou

h) spolupracovať s určenými zamestnancami klienta

i) prehodnotiť všetky poistné zmluvy klienta z hľadiska financií a následného krytia poistných požiadaviek a identifikovať poistné potreby klienta

j) poskytovať klientovi poradenstvo o opatreniach týkajúcich sa riadnej rýchlej likvidácie poistných udalostí

k) zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach týkajúcich sa získaných informácií od klienta, potrebných na uzatvorenie poistných zmlúv, resp. likvidáciu poistných udalostí.

3.2. Spoločnosť sa zaväzuje vykonávať činnosti uvedené v bodoch 2.1., 2.2., 3.1. tejto zmluvy s odbornou starostlivosťou podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia za účelom odporučenia optimálneho poistenia v prospech klienta, pričom konečné rozhodnutie súvisiace s poistením má klient.

3.3. Spoločnosť sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach týkajúcich sa získaných informácii od klienta potrebných pre uzavretie poistných zmlúv.

3.4. V prípade, že konkrétnu poistnú zmluvu klienta nebude možné uzatvoriť okamžite, vydá spoločnosť klientovi písomné (poštou, faxom, e-mailom, alebo iným vhodným spôsobom) potvrdenie o predbežnom krytí klienta, až do vystavenia a uzatvorenia riadnej poistnej zmluvy klienta, maximálne na obdobie 1 (jedného) mesiaca.

3.5. Spoločnosti prislúcha právo správy a starostlivosti o poistné zmluvy klienta v zmysle tejto zmluvy aj na poistné zmluvy uzavreté pred účinnosťou tejto zmluvy.

3.6. Spoločnosť zodpovedá za riadne a kvalitné plnenie jej povinností dohodnutých touto zmluvou a za prípadnú škodu, spôsobenú klientovi nesprávnym poradenstvom v oblasti poistných zmlúv a likvidácie poistných udalostí vyplývajúcich z týchto zmlúv.

3.7. Klient sa na základe tejto zmluvy zaväzuje, že :

a) na požiadanie spoločnosti s ňou bude v plnej miere spolupracovať pri získavaní, upresňovaní, či doplňovaní potrebných údajov, informácií a stanovísk

b) počas trvania tejto zmluvy sa klient zaväzuje priamo nekontaktovať akúkoľvek poisťovňu vo veciach neživotného poistenia, pokiaľ sa na tom písomne vopred nedohodne so spoločnosťou

c) výnimku zo záväzku klienta podľa predošlého bodu 3.2. tohto článku zmluvy predstavuje prípad, keď klient kupuje predmet poistenia prostredníctvom leasingu. V prípade, že sa klient rozhodne pri kúpe predmetu poistenia formou leasingu poistiť daný predmet na odporúčanie predajcu, nemusí toto svoje rozhodnutie vopred konzultovať so spoločnosťou. Klient však berie na vedomie, že v prípade poistenia predmetu poistenia zakúpeného formou leasingu bez predošlej konzultácie, resp. odporučenia spoločnosti, nezodpovedá spoločnosť za podmienky poistnej zmluvy dohodnuté medzi klientom a príslušnou poisťovňou. Spoločnosť takúto zmluvu nespravuje a ani nezodpovedá klientovi za koordináciu postupu pri prípadnom odstraňovaní poistnej udalosti klienta

d) klient sa zaväzuje, že poistné plynúce z každej uzatvorenej poistnej zmluvy bude platiť riadne a včas

e) klient sa zaväzuje, že spoločnosti vyhotoví a doručí písomnú (poštou, faxom, e-mailom, alebo iným vhodným spôsobom) požiadavku na uzatvorenie, zmenu, alebo skončenie akéhokoľvek poistného vzťahu, z oblasti neživotného poistenia, a to v dostatočnom čase, minimálne však 1 (jeden) pracovný deň pred realizáciou takéhoto úkonu smerujúceho k uzatvoreniu, zmene, alebo skončeniu akéhokoľvek poistného vzťahu klienta z oblasti neživotného poistenia.

3.8. Klient prehlasuje, že v súčasnosti nemá uzatvorenú žiadnu zmluvu o sprostredkovaní poistenia alebo zmluvu ktorej predmet je obdobný s predmetom tejto zmluvy s iným subjektom.

3.9. Klient dáva súhlas spoločnosti na spracovanie, správu a archiváciu osobných údajov poskytnutých spoločnosti klientom, a to na dobu účinnosti tejto zmluvy a 24 mesiacov po jej skončení, v zmysle zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov.

IV.

Trvanie a zánik zmluvy

4.1. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú s minimálnou dobou fixácie právneho vzťahu klienta so spoločnosťou založenou touto zmluvou na obdobie 12 (dvanásť) mesiacov, s možnosťou predĺženia doby fixácie.

4.2. Zmluvné strany sa zaväzujú, že túto zmluvu nevypovedia počas prvých 12 (dvanástich) mesiacov od jej podpisu. To neplatí v prípade porušenia zmluvných povinností spoločnosťou. Z týchto dôvodov má klient právo vypovedať zmluvu v prvých 12 mesiacoch kedykoľvek, keď sa o porušení zmluvných povinností spoločnosťou B dozvie.

4.3. Zmluvu je možné ukončiť:

a) dohodou zmluvných strán

b) písomnou výpoveďou ktorejkoľvek zo zmluvných strán z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Výpovedná lehota je pre obe zmluvné strany dva mesiace a začne plynúť prvým dňom nasledujúceho kalendárneho mesiaca, v ktorom bola výpoveď doručená druhej zmluvnej strane.

V.

Ostatné dojednania

5.1. Zmluvné strany sa dohodli, že vzájomnú komunikáciu o zásadných veciach, najmä o veciach smerujúcich k uzatvoreniu, zmene, alebo skončeniu akéhokoľvek poistného vzťahu klienta budú uskutočňovať aj písomnou formou (poštou, faxom, e-mailom).

5.2. Spoločnosti za všetky činnosti uvedené v bodoch 2.1., 2.2. a 3.1. tejto zmluvy odplata od klienta neprislúcha.

5.3. Spoločnosť si nenárokuje úhradu svojich nákladov plynúcich z tejto činnosti podľa tejto zmluvy, pokiaľ sa nedohodlo inak. Dohoda musí mať písomnú formu, inak je neplatná.

5.4. Zmluvné strany sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o všetkých dôverných skutočnostiach a informáciách, ktoré získali, resp. ktoré si vzájomne sprístupnia a ktoré informácie, resp. údaje svojou povahou podliehajú obchodnému tajomstvu a ochrane osobných údajov podľa zákona č. 428/2002 Z. z. a to po celú dobu trvania tohto zmluvného vzťahu a tiež po jeho ukončení.

VI.

Záverečné ustanovenia

6.1. Právne vzťahy neupravené touto zmluvou sa riadia Obchodným zákonníkom a súvisiacimi právnymi predpismi.

6.2. Táto zmluva nadobúda účinnosť a platnosť dňom jej podpísania obidvoma zmluvnými stranami.

6.3. Túto Zmluvu je možné meniť alebo doplniť len vo forme písomných dodatkov odsúhlasených a podpísaných oboma zmluvnými stranami.

6.4. Prípadné spory sa zmluvné strany zaväzujú riešiť prednostne dohodou na základe vzájomného rokovania.

6.5. Táto zmluva je vyhotovená v dvoch rovnopisoch, po jednom pre každú zmluvnú stranu.

6.6. Zmluvné strany vyhlasujú, že sú spôsobilé na právne úkony, ich zmluvná voľnosť nie je obmedzená. Túto zmluvu uzatvorili po vzájomnej dohode na základe ich slobodnej a vážnej vôle, ktorú prejavili určite a zrozumiteľne, zmluvu neuzavreli v tiesni za nápadne nevýhodných podmienok, zmluva je urobená v predpísanej forme, zmluvu si pred jej podpísaním prečítali a na znak súhlasu s jej obsahom túto zmluvu podpísali

V Bratislave, dňa                      V Bratislave, dňa

Klient:                           Spoločnosť: 

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 1874

Nový príspevok

Nové v judikatúre

Hľadať všade
PoUtStŠtPiSoNe
: