Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
Predplatné
Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
TlačPoštaZväčšiZmenši

151/1995 Z. z.

najpravo.sk • 30.8. 2017, 16:44

Dôvodová správa

Všeobecná časť

Zákon NR SR č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov nadobudol účinnosť 1. septembra 1993. Uznesením vlády č. 47 zo dňa 31. januára 1995 bola uložená podpredsedovi vlády a ministrovi financií úloha novelizovať zákon. Predložená novelizácia vychádza z potrieb praxe pri aplikácii zákona upresniť niektoré ustanovenia tak, aby sa zamedzilo obchádzaniu zákona a nepresnému výkladu.

K jednotlivým bodom

K bodu J - zo zákona vznikala povinnosť prevádzať vlastníctvo k rodinným domom vo vlastníctve právnických osôb za ceny podľa tohto zákona. Takáto úprava nie je v súlade s pôvodným zámerom zákona upraviť prevod vlastníctva bytov v bytových domoch, pretože prevod vlastníctva rodinných domov upravuje Občiansky zákonník a § 125 ods. 1 OZ ustanovuje, že osobitný zákon upravuje len vlastníctvo k bytom a nebytovým priestorom (vlastníctvo rodinných domov ako nehnuteľnosti upravuje Občiansky zákonník), zosúlaďuje sa zákon s Občianskym zákonníkom.

K bodu 2 - novela upresňuje pojem "príslušenstvo" a "priľahlý pozemok" tak, aby sa zabezpečil jasný a jednotný výklad.

K bodu 3 - novela vymedzuje pojem podlahová plocha bytu pre účely tohto zákona tak, aby bolo zrejmé, že do podlahovej plochy bytu sa započítavajú nielen miestnosti bytu, ale aj pivnice, resp. iné priestory, ktoré tvoria príslušenstvo bytu a ktoré prechádzajú do vlastníctva.

K bodu 4 - novelou sa dopĺňa ustanovenie o nadobudnutí vlastníctva bytu nadstavbou alebo výtavbou.

K bodom 5 a 6 - navrhnuté nové znenie tohto ustanovenia upresňuje možnosť nadobudnúť vlastníctvo k priľahlému pozemku aj iným podielom, ako je podiel na spoločných zariadeniach domu a spoločných častiach domu. Ide najmä o nadobúdanie vlastníctva k predzáhradkám, ktoré sú spojené s bytom a nieje účelné, aby ich vlastnili aj iné osoby ako vlastník bytu.

K bodu 7 - navrhnuté znenie upravuje znášanie nákladov spojených s prevodom vlastníctva bytu alebo nebytového priestoru. Náklady spojené s prevodom vlastníctva bytu znáša predávajúci, avšak náklady spojené s vypracovaním znaleckého posudku znášajú nadobúdatelia pomerne, nakoľko znalecký posudok sa vypracováva v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) na žiadosť nadobúdateľov - kupujúcich.

K bodu 8 - novelou sa upresňuje povinnosť vlastníka domu podať návrh na zápis spoločenstva do registra a určuje sa aj lehota, kedy sa má návrh na zápis podať.

K bodu 9 - spoločenstvo vlastníkov je právnická osoba zriadená výlučne za účelom správy bytového fondu vlastníkov bytov. Zákon neumožňuje, aby vlastnilo spoločenstvo nehnuteľný majetok, s ktorým by mohlo podnikať, čím by sa potlačil pôvodný zámer, a to správa bytového domu.

K bodu 10 - novelou sa upresňuje postavenie správcu obytného domu vo vzťahu k vlastníkom bytov, nakoľko zmluva o výkone správy je najčastejšou formou správy obytného domu. Správcovi sa ukladá povinnosť predkladať správu o činnosti. Nakoľko zmluva o výkone správy sa uzatvára na dobu neurčitú je nutné, aby zákon upravil aj spôsob výpovede. Trojmesačná výpovedná lehota začína plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca.

K bodu 11 - novelou tohto ustanovenia sa jednoznačne určuje lehota, od ktorej vlastník prestáva platiť nájomné a začína platiť preddavky do fondu prevádzky, údržby a opráv. Vlastníctvo bytu sa nadobúda vkladom do katastra nehnuteľností ku dňu, keď návrh na vklad bol doručený katastru. Rozhodnutie však kataster zasiela s niekoľkomesačným sklzom so spätnou platnosťou, čim sa stáva, že už vlastníci bytov platia nájomné a netvoria fond prevádzky, údržby a opráv.

K bodu 12 - doplnením ustanovenia § 15 o nový odsek 3 sa zabezpečí uspokojenie pohľadávky vlastníkov bytov a nebytových priestorov vzniknutej z neplnenia povinnosti vlastníka bytu prispievať na náklady spojené s prevádzkou domu alebo za škody, ktorú tento spôsobil na spoločných častiach alebo zariadeniach domu, na treťom mieste hneď za pohľadávkami trov konania a za daňami a poplatkami.

K bodu 13 - doplnením § 16 ods. 1 o novú vetu sa zabezpečuje predkupné právo spoluvlastníka domu. V tomto prípade má predkupné právo spoluvlastník domu na druhú časť domu prednosť pred právom nájomcu bytu na prevod vlastníctva bytu.

K bodu 14 - novelou sa dopĺňa nadobudnutie vlastníctva nebytového priestoru v družstevnom dome, ktorý vznikol úpravou spoločných častí alebo spoločných zariadení domu do spoluvlastníctva vlastníkov bytov. Pri tejto úprave sa vychádzalo zo skutočnosti, že spoločné časti a spoločné zariadenia domu boli určené na užívanie všetkými vlastníkmi domu a keď dochádza k zmene užívania týchto priestorov, majú mať prospech z ich nového využitia vlastníci bytov v dome a nie bytové družstvo.

K bodom 15 až 18 - ide o novelu § 17, ktorý sa týka ceny bytov pri stanovení maximálnej ceny bytov, ak sa prevádzajú byty do vlastníctva nájomcovi z vlastníctva štátu, obce alebo obchodných spoločností s účasťou štátu, obce alebo Fondu národného majetku. Súčasne je potrebné zamedziť prevodu celých obytných domov z vlastníctva obce do vlastníctva doterajších nájomcov za trhovú hodnotu. Takto prevádzané byty majú vysoké ceny, čo je v rozpore s myšlienkou privatizácie bytového fondu. Novelou zákona sa zamedzuje aj prevodu vlastníctva domu, ak o prevod bytov požiadali nájomcovia bytov. Touto úpravou sa sleduje posilnenie istoty doterajšieho nájomcu, ak požiada o prevod vlastníctva bytu.

K bodu 19 - novela ustanovenia § 18, ktorý určuje obstarávaciu cenu bytu, sleduje zamedzenie mínusovej hodnoty bytu, ktorá mala za následok nenapĺňanie fondu rozvoja bývania, ktorý je obec povinná utvoriť podľa ustanovenia § 30 tohto zákona. Mínusové hodnoty bytov

negatívne hodnotia občania, ktorí rovnaké byty nadobúdajú za nepomerne vyššie ceny, resp. ktorí nadobudli byty do vlastníctva podľa predchádzajúcej právnej úpravy. Novela vymedzuje pojem obstarávacia cena domu, ako aj upravuje zľavy z ceny bytu pri prevodoch vlastníctva bytov na nájomcov z vlastníctva štátu alebo obce. Základný štátny príspevok na porovnateľný družstevný byt bol vždy pre jednotlivé roky od roku 1959 určovaný vyhláškami, ako prvá úprava bola vyhláška Ministerstva financií SR č. 94/1959 Ú. v. o financovaní, úverovaní a kontrole družstevnej a podnikovej bytovej výstavby.

K bodu 20 - novým § 18a sa sleduje úprava ceny pozemkov tak, aby cena zastavaného pozemku nebola vyššia ako cena určená vyhláškou MF SR č. 465/1991 Zb. v znení neskorších predpisov. Novela určuje nižšiu cenu pozemku pri prevode spoluvlastníctva k zastavaným a priľahlým pozemkom v tých prípadoch, kde pôvodný vlastník domu usporiadava právne vzťahy v nadväznosti na § 27 ods. 3 zákona č. 182/1993 Z. z. s vlastníkmi bytov, ktorí tieto nadobudli do vlastníctva podľa zákona č. 52/1966 Zb., pričom cena týchto bytov sa pohybovala okolo 100. 000, - Kčs. Ustanovenie § 18b umožňuje nadobúdateľom bytov, aby cenu za prevod vlastníctva uhrádzali v splátkach s výnimkou štátnych podnikov v likvidácii, kde je splácanie ceny bytu brzdou likvidácie podniku. Obec má povinnosť formu splácania určiť všeobecne záväzným nariadením obce.

V prípade, ak vlastník bytu prevedie jeho vlastníctvo bytu na tretiu osobu, musí uhradiť cenu bytu vypočítanú podľa § 18 ods. 1, čím je povinný uhradiť aj 30 % zrážku z ceny bytu.

K bodu 21 - toto ustanovenie spresňuje prechod práv a povinností vlastníkov bytov a nebytových priestorov k právam a povinnostiam, ktoré sa týkajú spoločných častí domu pri prevode vlastníctva bytu na nového vlastníka.

K bodu 22 - ustanovenia upravujúce výstavbu domu sa dopĺňajú o vstavbu a nadstavbu.

K bodom 23 až 25 - touto úpravou sa zvýrazňuje povinnosť previesť aj vlastníctvo k pozemku spolu s vlastníctvom bytu alebo nebytového priestoru.

K bodu 26 - doplnením § 25 sa zvýrazňuje spoluvlastnícky vzťah k bytu alebo nebytovému priestoru v nadväznosti na plnenie si povinností, ktoré zo spoluvlastníctva vyplývajú.

K bodu 27 - novelou tohto ustanovenia sa upravujú vzťahy vlastníkov bytov, ktorí byty nadobudli podľa zákona č. 52/1966 Zb. o osobnom vlastníctve bytov s ustanoveniami tohto zákona. Nakoľko vlastníci bytov, ktorí tieto byty nadobudli podľa zákona 52/1966 Zb. nie sú ochotní dobrovoľne pristúpiť k spoločenstvám a dobrovoľne sa zaviazať na platenie preddavkov do fondu prevádzky, údržby a opráv je daná zákonom možnosť, aby sa pôvodný vlastník domu obrátil na súd s návrhom, aby túto povinnosť vlastníkom bytov uložil.

K bodom 28 a 29 - tieto ustanovenia sa zavádzajú z dôvodu ochrany práv nájomcov v bytoch s maximálnou cenou bytu a zákonom stanovenou povinnosťou prevodu vlastníctva, aby aj nový vlastník domu mal povinnosť previesť byt do vlastníctva, ak táto povinnosť vyplývala predchádzajúcemu vlastníkovi domu, a to za cenu stanovenú zákonom. Súčasne je však nevyhnutné z povinnosti previesť byty na žiadosť nájomcu vylúčiť byty slúžiace na ubytovanie armády, polície, lekárov, sociálnych pracovníkov a pracovníkov národných parkov.

K bodu 30 - vloženie nového § 29a ukladá obci povinnosť previesť vlastníctvo k bytom, ak o prevod požiada 50 % nájomcov bytov v dome. Prevodom vlastníctva bytov v dome vzniká však na druhej strane obci povinnosť za byty, ktoré jej zostali vo vlastníctve, prispievať do fondu prevádzky, čím vzniknú obci značné nároky na rozpočet. Z uvedeného dôvodu zákon v odseku 3 umožňuje obci, aby občanovi, ktorý nemá záujem o prevod vlastníctva ani v náhradnej lehote, pridelila primeraný náhradný byt v inom dome a tento byt previedla do vlastníctva občanovi, ktorý má záujem o prevod vlastníctva bytu a týmto spôsobom previedla vlastníctvo k všetkým bytom v dome. Odsek 4 rieši prípad, keď ani do 1 roka tieto byty neboli prevedené podľa odseku 3, avšak za trhovú cenu po 1 roku je možné previesť ich vlastníctvo tretej osobe. Aj v tomto prípade má však nárok kúpiť byt pôvodný nájomca. Nové ustanovenie § 29a by malo otvoriť trh s bytmi.

K bodu 31 - ak obec prevedie vlastníctvo k celému domu, nebytovému priestoru, časti domu, priľahlému pozemku je povinná vložiť tieto prostriedky do fondu rozvoja bývania obce.

Článok II. - ukladá povinnosť vlastníkom rodinných domov vo vlastníctve štátu, ktorí byty v týchto domoch nepreviedli na základe žiadostí do vlastníctva nájomcom, aby tento prevod uskutočnili, avšak už za cenu podľa tejto novely zákona. Súčasne ukladá bytovým družstvám zosúladiť zmluvy o prevode vlastníctva bytov s čl. I bodom 14. Na prevod vlastníctva bytov v správe štátnych podnikov na fyzické osoby sa nevzťahuje ustanovenie § 45 zákona č. 92/1991 Zb.

Finančný a ekonomický dopad

Novelou zákona nevzniknú nároky na štátny rozpočet, príjem štátneho rozpočtu priaznivo ovplyvnia poplatky za registráciu zmlúv v katastri nehnuteľností, ako aj registráciu spoločenstiev. Novela priaznivo ovplyvní príjem obcí do fondu rozvoja bývania obce úpravou výpočtu ceny bytu v bode 18.

V Bratislave 2. mája 1995

Predseda vlády Slovenskej republiky Vladimír M e č i a r

NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY I. volebné obdobie

Číslo: 1447/1995

140a

Spoločná správa

Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo a sociálne veci o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov (tlač 140)

Vládny návrh zákona Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov pridelil predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 312 z 11. mája 1995 na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie, Výboru NR SR pre pôdohospodárstvo, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo a sociálne veci v lehote do 16. júna 1995 s tým, že na skoordinovanie stanovísk výborov Národnej rady Slovenskej republiky určil ako príslušný Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu a súčasne určil, aby sa skoordinované stanoviská výborov Národnej rady Slovenskej republiky premietli v spoločnej správe.

Určené výbory Národnej rady Slovenskej republiky vládny návrh zákona prerokovali v čase od 6. júna do 15. júna 1995.

Výbor NR SR pre zdravotníctvo a sociálne veci neprijal uznesenie o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona NR SR, pretože podľa § 48 ods. 1 zákona SNR č. 44/1989 Zb. o rokovacom poriadku SNR v znení neskorších predpisov nevyslovila s ním súhlas nadpolovičná väčšina všetkých členov výboru.

Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu, Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie, Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a Výbor NR SR pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti vyslovili súhlas s vládnym návrhom zákona a odporúčajú ho Národnej rade schváliť s týmito pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi:

1.    K bodu 2

V § 2 ods. 6 sa vypúšťa slovo "oplotené".

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

2.    K bodu 3

V § 2 ods. 7 sa na konci pripájajú slová "bez plochy lódžií a balkónov. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

3.    K bodu 5 (§ 5 ods. 1 písm. a/)

V § 5 ods. 1 písm. a/ sa slová "popis bytu a nebytového priestoru" nahradzuje slovami "popis bytu alebo nebytového priestoru. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

4.    K bodu 5 (§ 5 ods. 1 písm. c/)

V § 5 ods. 1 písm. c/ sa časť vety, ktorá začína slovami "a prípadné určenie, ktoré... nebytových priestorov" vypúšťa.

Ústavnoprávny výbor NR SR

5.    K bodu 5 (§ 5 ods. 1 písm. e/)

V § 5 ods. 1 písm. e/ sa slová "s vlastníkom domu" nahrádzajú slovami "s pôvodným vlastníkom domu. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

6.    K bodu 5 (§ 5 ods. 1 písm. g/)

V § 5 ods. 1 písm. g/ sa na konci textu pripájajú slová "a o prípadnom právnom nástupcovi po ňom. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

7.    K bodu 8

V § 7 ods. 1 sa na konci pripájajú slová "súčasne s návrhom na zápis prvého vkladu vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností. "

Výbor NR SR pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti

8.    K bodu 10 (§ 8 ods. 2)

V § 8 ods. 2 sa slová "povinný 15 dní" nahrádzajú slovami "povinný 30 dní. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

9.    K bodu 10 (§ 8 ods. 3)

V § 8 ods. 3 sa slová "tri mesiace" nahrádzajú slovami "šesť mesiacov. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

10.   K bodu 14 (§ 16 ods. 8)

V § 16 ods. 8 sa za slová "bytového družstva" sa vkladajú slová "a obce. "

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

11.   K bodu 17

V  § 17 ods. 5 sa slová "ak požiadali     o prevod vlastníctva bytov v dome nájomcovia"     vypúšťajú a nahrádzajú sa slovami "ak požiada       o prevod vlastníctva bytu v dome nájomca. "

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

12.   K bodu 19 (§ 18 ods. 1)

V  § 18 ods. 1 za slovami "cena za 1 m2 sa vkladajú slová "podlahovej plochy. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

13.   K bodu 19 (§ 18 ods. 1 písm. b/)

V § 18 ods. 1 písm. b/ sa slová "zníženie môže byť najviac 80 % a" vypúšťajú.

V § 18 sa za odsek 1 vkladá nový odsek 2, ktorý znie: "/2/ Opatrenie podľa odseku 1 písm. b/ sa počíta z obstarávacej ceny domu a celková výška zníženia obstarávacej ceny domu podľa odseku 1 môže byť najviac 80 %. "

Doterajšie odseky 2 a 3 sa označia ako odseky 3 a 4.

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

14.   K bodu 19 (§ 18 ods. 1)

V § 18 ods. 1 sa doterajšie písm. a) označí ako písm. b) a doterajšie písmeno b) sa označí ako písmeno a) a v abecednom poradí sa tieto písmená zaradia.

V novom označení písmena a/ sa za slová "najviac 80 %" vkladajú slová "takto vypočítaná cena nesmie klesnúť pod 20 % z obstarávacej ceny domu. "

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

15.   K bodu 19 ( § 18 ods. 2)

V § 18 ods. 2 sa za slovami "Obstarávacou cenou domu" vkladajú slová "na účely tohto zákona".

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

16.   K bodu 19 (§ 18 ods. 3)

V § 18 za odsek 3 sa vkladá nový odsek 4, ktorý znie: "/4/ V prípadoch, kedy došlo medzi predávajúcim a kupujúcim k dohode o kúpnej cene bytu podľa doterajších predpisov (zákon č. 182/1993 Z. z. ) spôsob výpočtu uvedený v odseku 1 sa nepoužije. "

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

17.   K bodu 20 (§ 18a)

Nadpis ustanovenia pod § 18a znie: "Cena pozemku. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

18.   K bodu 20 (§ 18a ods. 2) V § 18a ods. 2 znie:

"/2/ Ak sa prevádza spoluvlastnícky podiel k pozemku zastavaného domu a priľahlého pozemku do vlastníctva vlastníka bytu, ktorý nadobudol byt do vlastníctva podľa osobitného predpisu, 24c/ cena 1 m pozemku sa rovná maximálne ročnej výške nájomného za 1 m2 zistenej podľa osobitného predpisu. 24d/ Takto sa určuje cena aj v prípadoch, ak stavebnému bytovému družstvu opomenutím nebolo zriadené právo k užívaniu pozemku zastavaného domom a k priľahlému pozemku.

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

19. K bodu 20 (§ 18b ods. 1 písm. a/)

V § 18b ods. 1 písm. a/ sa slová "musí zostatok uhradiť" nahradzujú slovami "zostatok uhradí. Ústavnoprávny výbor NR SR

20.   K bodu 23 (§ 23 ods. 1 druhá veta)

Doplniť za slová "na vlastníka bytu" slová "alebo jeho právnych nástupcov. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

21.   K bodu 28 (k poznámke pod čiarou 31/)

V poznámke pod čiarou 31/ sa slová "a/ až e/" nahrádzajú slovami "a/ až f/. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

22.   K bodu 28 (§ 29 ods. 3)

V § 29 ods. 3 sa za slová "Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky" vkladajú slová "a Ministerstva školstva Slovenskej republiky. "

Výbor NR SR pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti

23.   K bodu 28 (§ 29 ods. 3)

V § 29 ods. 3 sa na konci pripájajú slová "a byty vo vlastníctve Fondu národného majetku Slovenskej republiky. "

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo

24.   K bodu 30 (v § 29a ods. 1)

V § 29a ods. 1 za slová "povinná s nájomcom bytu" sa vkladajú slová "alebo jeho právnym nástupcom. "

Ústavnoprávny výbor NR SR

25.   K Č1. II

Označenie čl. II sa vypustí a nahradí sa týmto textom: "32. Za § 32 sa vkladá nový § 32a, ktorý znie:

§ 32"

Doterajší text, označený ako čl. II zostáva s tým, že v nadväznosti na to v odseku 1 slová "do účinnosti tohto zákona" sa nahrádzajú slovami "do 1. júla 1995" a slová "ustanovenie čl. I bod 18 a 19" sa nahrádzajú slovami "§ 17 a 18".

V odseku 2 sa slová "do účinnosti tohto zákona" sa nahrádzajú slovami "do 1. júla 1995" a slová "s článkom I bod 14. " sa nahrádzajú slovami "s § 16 ods. 8".

Následne sa čl. III označí ako čl. II.

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti

26.   K Čl. II

V čl. II ods. 1 sa vypúšťajú slová "štátnych rozpočtových organizácií a štátnych príspevkových organizácií".

Ďalej čísla "18 a 19" sa vypúšťajú a nahrádzajú číslami "19 a 20".

Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu

27.   K Čl. II

V čl. II sa dopĺňa nový odsek 4, ktorý znie:

/4/ Predseda Národnej rady Slovenskej republiky sa splnomocňuje, aby v Zbierke zákonov SR vyhlásil úplné znenie zákona NR SR č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonaných týmto zákonom. ".

Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo Výbor NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

Bratislava 20. júna 1995

Doc. JUDr. Vojtech Tkáč, CSc. v. r.

predseda Ústavnoprávneho výboru NR SR

Ing. Miroslav Maxon v. r.

predseda Výboru NR SR pre financie, rozpočet a menu

Jozef Rea v. r.

predseda Výboru NR SR pre verejnú správu, územnú samosprávu a národnosti

Anton Národa v. r.

predseda Výboru NR SR pre zdravotníctvo a sociálne veci

Ing. Roman Hofbauer, CSc. v. r.

predseda Výboru NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie

Ing. Pavel Delinga, CSc. v. r.

predseda Výboru NR SR pre pôdohospodárstvo

 

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 930
PoUtStŠtPiSoNe
: