Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
Predplatné
Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
TlačPoštaZväčšiZmenši

412/2015 Z. z.

najpravo.sk • 16.1. 2016, 19:50

Dôvodová správa + Spoločná správa výborov NR SR

A. Všeobecná časť

 

Návrh novely zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z.  o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“) predkladajú poslanci Národnej rady Slovenskej republiky (NR SR) Anton Martvoň a Otto Brixi.

 

Cieľom návrhu novely zákona je zakázať neoprávnenú manipuláciu s odometrom t. j. počítadlom najazdených kilometrov, ktorý je zabudovaný v motorovom vozidle, zakázať zadováženie technických prostriedkov alebo softvéru inej osobe, alebo ponúkať takéto služby smerujúce k neoprávnenému konaniu manipulácie s odometrom.

 

Ako ukazuje dlhoročná slovenská aj zahraničná prax pretáčanie kilometrov je v súčasnosti veľmi výhodným obchodom na ktorom sa dá obohatiť. S príchodom digitálnych odometrov nastúpili "softwaroví" odborníci a stáčanie kilometrov dostalo iné rozmery. Pri tomto úkone si dnes už nikto nezašpiní ruky, kilometre sa totiž stáčajú pomocou počítača napojeného priamo do servisnej zásuvky na aute.

 

Navrhovaná právna úprava ďalej zakazuje používanie tzv. antiradarov, uvádzanie, sprístupnenie alebo ponúkanie týchto antiradarov na trh a používanie zvláštnych výstražných svetiel a znamení neoprávneným osobám.

 

Súčasťou predloženého návrhu zákona je ako ďalší článok aj sprievodná novela ďašieho súvisiaceho zákona a to zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zakazuje sa prezentácia informácií, výrobkov, technických prostriedkov alebo ponúkanie služieb zakázaných podľa navrhovanej novely zákona č. 725/2004 Z. z.  o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

 

Predkladaný návrh zákona nezakladá žiadne vplyvy na štátny rozpočet, rozpočet verejnej správy, na podnikateľské prostredie, nezakladá žiadne negatívne vplyvy na životné prostredie a ani na informatizáciu spoločnosti, vyvoláva pozitívne sociálne vplyvy. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.

 

B. Osobitná časť

 

Čl. I

 

Tento článok obsahuje návrh novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

 

K bodu 1

 

Návrh zákona definuje nové pojmy používané v tomto zákone pre účely jednotného výkladu týchto pojmov (odometer, neoprávnená manipulácia s odometrom).

 

K bodu 2

Názov ustanovenia § 22.

 

K bodu 3

 

Cieľom ustanovenia je zakázať neoprávnené a úmyselné manipulácie s odometrom, ktoré smeruje k získaniu vyššej finančnej čiastky ako je skutočná hodnota motorového vozidla s pôvodným počtom najazdených kilometrov. Skutková podstata vymedzuje zákaz takého konania, ktoré smeruje k neoprávnenej manipulácii s odometrom s cieľom zmanipulovať priebeh a výsledok merania odometra. Zavádza sa zákaz vyhotovenia, zaobstarania technického zariadenia alebo softvérového zariadenia umožňujúce neoprávnené manipulovanie počítadla prejdenej vzdialenosti motorového vozidla.

Cieľom ustanovenia je ďalej zakázať poskytovanie služieb podľa odseku 1 a používanie technických prostriedkov tzv. antiradarov alebo podobných zariadení a zákaz používať neoprávneným osobám zvláštne výstražné svietidlá a znamenia, ktoré používajú vozidlá na to oprávnené podľa osobitných predpisov a zákaz predávať kupovať alebo inak neoprávnene manipulovať s dokladmi vydávanými podľa zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

K bodu 4

 

Ustanovuje sa povinnosť pre stanice technickej kontroly v prípadoch ak stanice technickej kontroly pri kontrole zistia, že na odometri bola vykonaná neoprávnená manipulácia sú povinné a oprávnené zaznamenať túto skutočnosť do informačného systému.

 

K bodu 5

 

Navrhnuté znenie súvisí s dohľadom nad trhom. Upravuje výkon dohľadu nad trhom a nad dodržiavaním zákazu podľa ustanovenia § 23b.

Účelom legislatívnej úpravy je, aby pri určovaní výšky pokuty v rámci daného rozpätia sa prihliadalo najmä na závažnosť, spôsob, čas trvania a následky protiprávneho konania.

 

 

Čl. II

Tento článok obsahuje návrh novely zákona o reklame.

 

K bodu 1

Ustanovujú sa podmienky pre reklamu v zákaze prezentovania informácií výrobkov alebo služieb súvisiace so zákazom podľa zákona č. 725/2004 Z. z.

 

K bodu 2

Legislatívno-technická úprava v súlade s platnými legislatívnymi pravidlami vlády.

 

 

 

Čl. III

 

Tento zákon nadobúda účinnosť 1. marca 2016.

 

 

 

S p o l o č n á   s p r á v a

 

výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Otta BRIXIHO a Antona MARTVOŇA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov  a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1748) v druhom čítaní

 

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Otta BRIXIHO a Antona MARTVOŇA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov  a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1748) (ďalej len „gestorský výbor“) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (ďalej len „rokovací poriadok“) spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.

 

I.

 

Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 2055 zo 7. októbra 2015 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:

 

Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti.

 

Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.

 

II.

 

Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).

 

 

III.

 

Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:

 

•          Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 711        z 3. novembra  2015.

•          Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením č. 513 z 5. novembra 2015.

 

 

IV.

 

Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto správy vyplývajú nasledovné pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:

 

 

1.         V názve zákona sa slová „mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov“ nahrádzajú slovami „menia a dopĺňajú niektoré zákony“.

 

Legislatívno-technická úprava názvu zákona z dôvodu doplnenia nového článku II, ktorým sa novelizuje zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov.

 

                                               Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

2.         V čl. I sa doterajší bod 1 nahrádza novým znením:

 

„1. § 2 sa dopĺňa písmenami av) až ay), ktoré znejú:

„av) počítadlom prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla technický prístroj odometer, ktorý je zabudovaný vo vozidle,

ax)  neoprávnenou manipuláciou s počítadlom prejdenej vzdialenosti každý neoprávnený zásah do odometra, ktorý vykonáva neoprávnený subjekt,

ay) oprávnenou manipuláciou s počítadlom prejdenej vzdialenosti každý zásah do odometra, ktorý vykonáva výrobca, zástupca výrobcu alebo autorizovaný servis na základe pokynov výrobcu ako oprávnený subjekt za účelom výmeny alebo opravy odometra alebo za účelom nastavenia reálnej alebo približne zistiteľnej prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla na počítadle prejdenej vzdialenosti.“.“.

 

Na účely zákona sa definujú nové pojmy.

Ide o spresnenie pôvodne navrhovanej definície „počítadla prejdenej vzdialenosti motorového vozidla“, nakoľko v súčasnosti už nebýva zabudovaný iba v palubnej doske motorového vozidla, ale aj v jeho iných častiach.

Na základe diskusie s odborníkmi sa v novom písmene ay) definujú pojmy „oprávnená manipulácia s odometrom“ a „oprávnený subjekt,“ ktorý môže za zákonom ustanovených podmienok vykonať oprávnený zásah do odometra.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

 

3.         V čl. I bode 3  v  § 23b ods.1 písm. a) sa vypúšťajú slová „úmyselne a“.

 

Na základe diskusie s odborníkmi sa vypúšťa slovo „úmysel“, pretože by sa ťažko preukazovalo, či niekto mal alebo nemal úmysel manipulovať s odometrom. Ponechávame to preto v objektívnej rovine.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

4.         V čl. I bode 3  v § 23b ods. 1 písm. b) sa slová „umožňujúce neoprávnené manipulovanie počítadla“ nahrádzajú slovami „za účelom neoprávnenej manipulácie s počítadlom“.

 

Na základe diskusie s odborníkmi sa predmetné ustanovenie upresňuje, nakoľko existuje viacero diagnostických zariadení, ktoré primárne neslúžia na pretáčanie odometrov, ale sú určené na zisťovanie technického stavu motorových vozidiel a bolo by nežiaduce obmedziť ich predaj a distribúciu na trhu. Preto sa znenie upresňuje iba na prípady predaja a distribúcie zariadení za účelom neoprávnenej manipulácie s odometrom.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

5.         V čl. I bode 3  v § 23b  ods. 2 sa za všetky slová „trh“ vkladajú slová „Slovenskej republiky“.

 

Ide o legislatívno-technické spresnenie predmetného ustanovenia.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

6.         V čl. I bode 3  v § 23b  ods. 2 písm. b) sa za slová „vozidiel, ktoré“ vkladajú slová „nie sú súčasťou výbavy motorového vozidla, a ktoré“.

 

Ide o legislatívno-technické spresnenie predmetného ustanovenia.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

7.         V čl. I bode 3, § 23b ods. 2 písm. b) sa slová „do vozidiel“ nahrádzajú slovami „do cestných motorových vozidiel“.

 

Ide o formulačnú úpravu ustanovenia.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

8.         V čl. I bode 3, § 23b ods. 2 písm. c) sa za slová „modrej“, „červenej“ a „červenej“ vkladá slovo „farby“.

Ide o legislatívno-technickú úpravu v súlade čl. 4 ods. 3 legislatívno-technických pokynov legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

9.         V čl. I bode 3  sa § 23b dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:

   „(3) Právnickým osobám a fyzickým osobám – podnikateľom sa zakazuje uvádzať, sprístupňovať na trhu alebo ponúkať na trhu Slovenskej republiky cestné motorové vozidlá, na ktorých došlo k neoprávnenej manipulácii s počítadlom prejdenej vzdialenosti.“.

 

Ide o zakotvenie zákazu pre fyzické osoby – podnikateľov a pre právnické osoby (hlavne autobazáre a predajne áut), aby nemohli ponúkať, resp. predávať motorové vozidla s pretočenými kilometrami.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

10.       V čl. I sa doterajší bod 4  nahrádza novým znením:

„4. V § 40 sa odsek 1 dopĺňa písmenom m), ktoré znie:

„m) zabezpečiť prostredníctvom kontrolného technika záznam do informačného systému, že motorové vozidlo má pretočené kilometre v prípade, ak sa zistí, že na vozidle došlo k neoprávnenej manipulácii s počítadlom prejdenej vzdialenosti.“.“.

 

Ide o legislatívne spresnenie pôvodne navrhovaného ustanovenia, nakoľko kontrolu vozidla na STK vykonáva kontrolný technik a zároveň ide o uloženie povinnosti pre STK vykonať záznam do informačného systému prostredníctvom kontrolného technika v prípade, ak sa zistí, že na predmetnom vozidle došlo k neoprávnenej manipulácii s odometrom.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

11.       V čl. I sa doterajší bod 5  nahrádza novým znením:

 

„5. Za § 108c sa vkladajú § 108d a 108e, ktoré znejú:

 

㤠108d

 

(1)       Dohľad nad trhom na účely tohto zákona je aj kontrola dodržiavania zákazov ustanovených v § 23b.

 

(2)       Každý správny orgán, ktorý zistí neoprávnenú manipuláciu s počítadlom prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla, je povinný bezodkladne oznámiť Slovenskej obchodnej inšpekcii všetky jemu známe identifikačné údaje o prevádzkovateľovi vozidla a o vozidle najmä značku, obchodný názov, typ, identifikačné číslo vozidla VIN a evidenčné číslo vozidla, ako aj ostatné zistené informácie o neoprávnenej manipulácii s počítadlom prejdenej vzdialenosti a špecifikáciu zistených nedostatkov.

 

(3)       Iné osoby ako uvedené v odseku 2, ktoré zistia neoprávnenú manipuláciu

s počítadlom prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla, sú povinné bezodkladne oznámiť Slovenskej obchodnej inšpekcii všetky im známe identifikačné údaje o prevádzkovateľovi vozidla a o vozidle najmä značku, obchodný názov, typ, identifikačné číslo vozidla VIN a evidenčné číslo vozidla,  ako aj ostatné zistené informácie o neoprávnenej manipulácii s počítadlom prejdenej vzdialenosti a špecifikáciu zistených nedostatkov.

 

§ 108e

 

(1)       Pokutu do 300 eur môže uložiť Slovenská obchodná inšpekcia tomu, kto poruší povinnosť ustanovenú v § 108d ods. 2 a 3, a to aj opakovane.

 

(2)       Pokutu od 3000 eur do 50 000 eur uloží Slovenská obchodná inšpekcia tomu, kto poruší niektorý zákaz ustanovený v § 23b.

 

(3)       Pri určení výšky pokuty sa prihliada najmä na závažnosť, spôsob, čas trvania

a následky protiprávneho konania.

 

 

(4)       Pokutu možno uložiť do dvoch rokov odo dňa, keď sa Slovenská obchodná inšpekcia dozvedela o porušení povinnosti, najneskôr však do piatich rokov odo dňa porušenia povinnosti.

 

(5)       Pokuta je splatná do 15 dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o uložení pokuty. Pokuta je príjmom štátneho rozpočtu.

 

(6)       Ak v lehote do troch rokov odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o uložení pokuty podľa odseku 2 dôjde k opätovnému porušeniu povinnosti, za ktorú už bola pokuta uložená, Slovenská obchodná inšpekcia uloží pokutu opakovane až do výšky dvojnásobku hornej hranice pokuty ustanovenej v odseku 2, pričom pokiaľ ide o fyzickú osobu - podnikateľa  alebo právnickú osobu, zároveň podá na príslušný živnostenský úrad podnet na zrušenie živnostenského oprávnenia podľa osobitného predpisu.41b)“.

 

Poznámka pod čiarou k odkazu 41b znie:

„41b) § 58 ods. 1 písm. e) zákona č. 455/1991 Zb. v znení zákona č. .../2015 Z. z.“.“.

 

V § 108d sa zakotvuje súčinnosť medzi správnymi orgánmi, právnickými osobami (teda aj STK, pracoviská kontroly originality, poisťovne a pod.), fyzickými osobami (podnikateľmi, aj nepodnikateľmi) a Slovenskou obchodnou inšpekciou, a to vo forme povinnosti z ich strany bezodkladne oznámiť Slovenskej obchodnej inšpekcii všetky im známe identifikačné údaje o prevádzkovateľovi vozidla a o vozidle, na ktorom bola zistená neoprávnená manipulácia s odometrom, predovšetkým značku, obchodný názov, typ, identifikačné číslo vozidla VIN a evidenčné číslo vozidla, ako aj ostatné zistené informácie o neoprávnenej manipulácii s počítadlom prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla a špecifikáciu zistených nedostatkov. Zároveň sa v tomto paragrafe dopĺňa aj ustanovenie o dohľade nad trhom.

V § 108e ide o spresnenie a doplnenie sankcií na danom úseku, kde sa zakotvuje sankcia za neposkytnutie súčinnosti, taktiež sankcie za porušenie zákazov uvedených v § 23b, sankcie za opakované porušenie zákazov uvedených v § 23b, ako aj oprávnenie Slovenskej obchodnej inšpekcie pri opakovaných porušeniach zákazov uvedených § 23b podať na príslušný živnostenský úrad podnet na zrušenie živnostenského oprávnenia podľa živnostenského zákona. Uvedené má význam aj z dôvodu postihovania podnikateľov, ktorí opakovane predávajú motorové vozidlá s pretočenými kilometrami.

Je dôležité uviesť, že zmena číslovania paragrafu z § 107b pôvodného návrhu  na nové § 108d a 108e  reflektuje už aj na vládny návrh zákona o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač č. 1721), ktorý je na rokovaní NR SR, a ktorým sa tiež otvára zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách s novým § 107b.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

12.       Za článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:

 

„Čl. II

 

Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení zákona č. 231/1992 Zb., zákona č. 591/1992 Zb., zákona č. 600/1992 Zb., zákona č. 132/1994 Z. z., zákona č. 200/1995 Z. z., zákona č. 216/1995 Z. z., zákona č. 233/1995 Z. z., zákona č. 123/1996 Z. z., zákona č. 164/1996 Z. z., zákona č. 222/1996 Z. z., zákona č. 289/1996 Z. z., zákona č. 290/1996 Z. z., zákona č. 288/1997 Z. z., zákona č. 379/1997 Z. z., zákona č. 70/1998 Z. z., zákona č. 76/1998 Z. z., zákona č. 126/1998 Z. z., zákona č. 129/1998 Z. z., zákona č. 140/1998 Z. z., zákona č. 143/1998 Z. z., zákona č. 144/1998 Z. z., zákona č. 161/1998 Z. z., zákona č. 178/1998 Z. z., zákona č. 179/1998 Z. z., zákona č. 194/1998 Z. z., zákona č. 263/1999 Z. z., zákona č. 264/1999 Z. z., zákona č. 119/2000 Z. z., zákona č. 142/2000 Z. z., zákona č. 236/2000 Z. z., zákona č. 238/2000 Z. z., zákona č. 268/2000 Z. z., zákona č. 338/2000 Z. z., zákona č. 223/2001 Z. z., zákona č. 279/2001 Z. z., zákona č. 488/2001 Z. z., zákona č. 554/2001 Z. z., zákona č. 261/2002 Z. z., zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 506/2002 Z. z., zákona č. 190/2003 Z. z., zákona č. 219/2003 Z. z., zákona č. 245/2003 Z. z., zákona č. 423/2003 Z. z., zákona č. 515/2003 Z. z., zákona č. 586/2003 Z. z., zákona č. 602/2003 Z. z., zákona č. 347/2004 Z. z., zákona č. 350/2004 Z. z., zákona č. 365/2004 Z. z., zákona č. 420/2004 Z. z., zákona č. 533/2004 Z. z., zákona č. 544/2004 Z. z., zákona č. 578/2004 Z. z., zákona č. 624/2004 Z. z., zákona č. 650/2004 Z. z., zákona č. 656/2004 Z. z., zákona č. 725/2004 Z. z., zákona č. 8/2005 Z. z., zákona č. 93/2005 Z. z., zákona č. 331/2005 Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 351/2005 Z. z., zákona č. 470/2005 Z. z., zákona č. 473/2005 Z. z., zákona č. 491/2005 Z. z., zákona č. 555/2005 Z. z., zákona č. 567/2005 Z. z., zákona č. 124/2006 Z. z., zákona č. 126/2006 Z. z., zákona č. 17/2007 Z. z., zákona č. 99/2007 Z. z., zákona č. 193/2007 Z. z., zákona č. 218/2007 Z. z., zákona č. 358/2007 Z. z., zákona č. 577/2007 Z. z., zákona č. 112/2008 Z. z., zákona č. 445/2008 Z. z., zákona č. 448/2008 Z. z., zákona č. 186/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 568/2009 Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z., zákona č. 136/2010 Z. z., zákona č. 556/2010 Z. z., zákona č. 249/2011 Z. z., zákona č. 324/2011 Z. z., zákona č. 362/2011 Z. z., zákona č. 392/2011 Z. z., zákona č. 395/2011 Z. z., zákona č. 251/2012 Z. z., zákona č. 314/2012 Z. z., zákona č. 321/2012 Z. z., zákona č. 351/2012 Z. z., zákona č. 447/2012 Z. z., zákona č. 39/2013 Z. z., zákona č. 94/2013 Z. z., zákona č. 95/2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 1/2014 Z. z., zákona č. 35/2014 Z. z., zákona č. 58/2014 Z. z., zákona č. 182/2014 Z. z., zákona č. 204/2014 Z. z., zákona č. 219/2014 Z. z., zákona č. 321/2014 Z. z., zákona č. 333/2014 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č. 79/2015 Z. z., zákona č. 128/2015 Z. z., zákona č. 266/2015 Z. z., zákona č. 272/2015 Z. z.  a zákona č. 278/2015 Z. z. sa dopĺňa takto:

 

V § 58 sa odsek 1 dopĺňa písmenom e), ktoré znie:

            „e) Slovenská obchodná inšpekcia podá podnet podľa osobitného predpisu.36ja)“.

 

Poznámka pod čiarou k odkazu 36ja znie:

„36ja) § 108e ods. 6 zákona č. 725/2004 Z. z. v znení zákona č. .../2015 Z. z.“.“.

 

Ostatné články sa primerane prečíslujú.

 

Týmto ustanovením sa zakotvuje povinnosť živnostenskému úradu zrušiť živnostenské oprávnenie na podnet Slovenskej obchodnej inšpekcie v prípade, že podnikateľ opakovane porušuje zákazy ustanovené v § 23b zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. .../2015 Z. z., napr. ak by autobazár opakovane i napriek už uloženej pokute predával autá s pretočenými kilometrami.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

13.       V čl. II bode 1 úvodná veta k novelizačnému bodu znie: „§ 3 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:“.

Navrhovaná úprava je v súlade s bodom 26 legislatívno-technických pokynov legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

14.       V čl. II bode 1 § 3 ods. 6 sa slová „informácie výrobkov alebo služieb, ktoré sú zakázané“ nahrádzajú slovami „výrobky alebo služby, ktorých neoprávnená manipulácia je zakázaná“.

 

Ide o formulačnú úpravu ustanovenia.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti

 

                                               Gestorský výbor odporúča schváliť

 

 

Gestorský výbor odporúča hlasovať o všetkých bodoch spoločnej správy spoločne s odporúčaním schváliť.

 

V.

 

Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy

 

odporúča Národnej rade Slovenskej republiky

 

návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Otta BRIXIHO a Antona MARTVOŇA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov  a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1748)

 

s c h v á l i ť.

Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením č. 526              z 10. novembra 2015.

 

Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu Michala Bagačku predložiť na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky návrhy podľa §  81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej   republiky.

 

 

Bratislava 10. novembra 2015

 

 

 

 

 

 

Ján  H u d a c k ý, v.r.

predseda Výboru NR SR

pre hospodárske záležitosti

 

 

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 1370
PoUtStŠtPiSoNe
: