Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
Predplatné
Piatok, 19. apríl 2024 | meniny má Jela , zajtra Marcel
TlačPoštaZväčšiZmenši

29/2015 Z. z.

najpravo.sk • 23.6. 2015, 17:26

DÔVODOVÁ SPRÁVA + Spoločná správa výborov Národnej rady SR k novele zákona o petičnom práve

A. Všeobecná časť

Úrad vlády Slovenskej republiky predkladá na základe Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2014 návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z.  (ďalej len „zákon o petičnom práve“).

Petičné právo, ako základné právo zahrnuté do politických práv, predstavuje jednu z foriem priamej demokracie. Je jedným z prostriedkov, prostredníctvom ktorých dochádza k uplatneniu  princípu suverenity občanov zakladajúceho ich legitímny nárok zúčastňovať sa na správe vecí verejných. Petície predstavujú nástroj ochrany práv, majú podobu kvalifikovaných podaní. Sú tiež nástrojom kontroly verejnej správy. Zákon o petičnom práve vo všeobecnosti podrobnejšie špecifikuje možnosti realizácie petičného práva. Výklad a aplikácia ustanovení zákona o petičnom práve musí rešpektovať podstatu a zmysel petičného práva.

Právny systém Slovenskej republiky obsahuje špeciálnu úpravu petičného práva. Postup pri vybavovaní petícií doručených Národnej rade Slovenskej republiky, jej výborom, predsedovi a podpredsedom upravuje osobitná právna úprava obsiahnutá v ustanoveniach § 133, § 134 a § 147 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z., ktorá má vo vzťahu k ustanoveniam zákona o petičnom práve povahu lex specialis. Špeciálna právna úprava petičného práva, týkajúceho sa iniciovania referenda je obsiahnutá v zákone Národnej rady Slovenskej republiky č. 564/1992 Zb. o spôsobe vykonania referenda v znení neskorších predpisov. Osobitná právna úprava petícií v súvislosti s výkonom samosprávy je upravená napríklad v zákone Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a tiež v zákone Slovenskej národnej rady č. 346/1990 Zb. o voľbách do samosprávy obcí v znení neskorších predpisov.

Novela zákona o petičnom práve sa predkladá v súvislosti s poznatkami aplikačnej praxe a v nadväznosti na niektoré zmeny v právnom poriadku Slovenskej republiky.

Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, všeobecne záväznými právnymi predpismi, s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.

Návrh zákona nebude mať vplyvy na schválené rozpočtové limity, z dôvodu, že technické úpravy ústredného portálu verejnej správy sú realizované v rámci schváleného projektu implementovaného Úradom vlády SR v tomto roku v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti "E-demokracia a otvorená vláda". Návrh zákona nebude mať vplyv na zamestnanosť, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb, a ani na životné prostredie. Návrh obsahuje opatrenia s pozitívnym vplyvom na informatizáciu spoločnosti a s pozitívnym vplyvom na prístup k právam u jednotlivých ovplyvnených skupín obyvateľstva.

B. Osobitná časť

K bodu 1 a 2

       Rozsah orgánov verejnej moci, na ktoré sa vzťahuje tento zákon sa nerozširuje, vzhľadom na vypustenie § 8, ktorý obsahoval rozšírenie pôsobnosti zákona o petičnom práve na ďalšie subjekty – právnické osoby, ktorým bola pôsobnosť štátneho orgánu zverená. Keďže takýto pojem nie je v právnom poriadku SR zavedený, ide o spresnenie a zosúladenie s právnou terminológiou.

K bodu 3

       Zavádza sa nová legislatívna skratka „zástupca“ pre osobu, ktorá zastupuje osoby podávajúce petíciu v styku s orgánom verejnej moci. Povinnosť ustanoviť zástupcu je zavedená pre všetky petície bez ohľadu na to, či je vymenovaný petičný výbor alebo nie.

K bodu 4

       V súvislosti so zovšeobecnením povinnosti ustanoviť zástupcu v každej petícii v § 3 ods. 3 sa vypúšťa § 3 ods. 4, kde v doterajšej právnej úprave bola uvedená povinnosť ustanoviť zástupcu v prípade, ak nie je vytvorený petičný výbor.

K bodu 5

       Vzhľadom na Ústavou SR garantované právo každého podávať petíciu, sa ruší zákonná povinnosť uviesť v petícii alebo na petičnom hárku trvalý pobyt osoby v Slovenskej republike. Uvedené sa nahrádza pojmom „pobyt“, ktorým sa rozumie akýkoľvek typ a miesto pobytu osoby aj mimo územia Slovenskej republiky. Vzhľadom na to, že náležitosti tohto zákona musí spĺňať aj petícia podľa osobitných predpisov, je v odseku 4 ustanovená výnimka pre petície s najnižším počtom osôb podporujúcich petíciu alebo vek osôb podporujúcich petíciu, pri ktorých musí osoba podporujúca petíciu uvádzať trvalý pobyt.  

       V odseku 3 sa uvádzajú možnosti podpory petície v elektronickej podobe. V rámci písm. a) uvedie osoba podporujúca petíciu adresu elektronickej pošty, ktorá bude slúžiť na to, aby organizátor petície overil reálnosť podporovateľa petície, napr. tým spôsobom, že na uvedenú adresu zašle URL link, ktorého otvorením príde k podpore elektronickej petície. V rámci písm. b) sa vytvára možnosť podporiť petíciu analogickým spôsobom prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy. V rámci písm. c) sa vytvára možnosť podporiť petíciu aj prostredníctvom zaručeného elektronického podpisu a v rámci písm. d) podpora petície prostredníctvom informačného systému pre elektronické zhromažďovanie údajov. Je potrebné zdôrazniť, že pri vybavovaní petície sa posudzujú petície podľa obsahu a pri kombinácii podpory petície v elektronickej forme a písomnej forme alebo rôznymi spôsobmi v elektronickej forme, v prípade ak sú náležitosti petície uvedené v § 5 ods. 1 obsahovo zhodné, uvedenú petíciu je potrebné posudzovať ako jednu.

K bodu 6

V odseku 3 sa ustanovuje povinnosť Úradu  vlády SR vydať všeobecne záväzný právny predpis v súvislosti s posudzovaním petičného systému. Vzhľadom na to, že Ministerstvo financií Slovenskej republiky je okrem iného ústredným orgánom štátnej správy pre informatizáciu spoločnosti, tento všeobecne záväzný právny predpis bude vydaný po dohode s MF SR.

       V zmysle odseku 6 je potrebné, aby na základe tohto ustanovenia analogicky aj petície v elektronickej podobe zabezpečovali integritu obsahu petície voči podporovateľom petície a voči orgánu verejnej správy.

       V odseku 7 je slovo „očíslované“ nahradené slovným spojením „unikátne označené“. To zabezpečuje, aby petičný hárok bolo možné unikátne označiť voľným reťazcom, napr. označením miesta zberu a číslom alebo reťazcom znakov, ktorý je generovaný počítačovým systémom. Zároveň sú v odseku 7 podrobne stanovené náležitosti pre dokladovanie a doručovanie podpory elektronickej petície.

K bodu 7

       Zavádza sa podanie petície v elektronickej podobe, čo predstavuje efektívny spôsob zvyšovania miery občianskej aj politickej participácie, spôsobom koherentným s celkovou elektronizáciou verejnej správy, ktorý zabezpečuje primerané uistenie o dôveryhodnosti predkladanej petície ako aj autenticitu poskytovaných údajov.   

V odseku 7 sa zavádza sa povinné zverejňovanie výsledku vybavenia petície. Petície predstavujú nástroj  zvyšovania miery občianskej aj politickej participácie a nástroj na znižovanie demokratického deficitu prostredníctvom výraznejšieho zapájania občanov do rozhodovania a verejných záležitostí. Povinné zverejňovanie výsledku vybavenia petície nadväzuje na ciele vlády SR vyplývajúce z Programového vyhlásenia vlády na roky 2012-2016, v rámci ktorých chce vláda „priblížiť štát k občanovi“ a „podporiť aktívny dialóg s občianskou spoločnosťou a so zástupcami z neziskového sektora“. Zverejnením výsledku  vybavenia petícií sa zároveň zavádza efektívny spôsob kontroly orgánov vybavujúcich petíciu občianskou spoločnosťou.

Text sa spresňuje a zosúlaďuje so zavedenými skratkami. Pre prípad, že by v petícii, nebol ustanovený zástupca bola ponechaná povinnosť orgánu verejnej moci vyzvať na doplnenie petície osobu, ktorá petíciu podala.

K bodu 8    

            V § 5a sú vykonané zmeny v súvislosti so zosúladením s terminológiou zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov. Vypustenie koordinácie petície Úradom vlády SR, vzhľadom na to, že uvedené ustanovenie kolidovalo s § 5 ods. 3 zákona o petičnom práve a zavedenie maximálnej lehoty na postúpenie sporu o príslušnosť.

            V § 5d sa zavádza povinné prerokovanie petície so zástupcami petičného výboru, v prípade, že orgán verejnej moci má v úmysle petícii nevyhovieť. Uvedená zmena má prispieť k podpore aktívneho dialógu s občianskou spoločnosťou.

K bodu 7

      Legislatívno-technická úprava.

K bodu 8

      Legislatívno-technická úprava reagujúca na zavedenie legislatívnej skratky „zástupca“.

 K bodu 9

      Vzhľadom na prenesenie obsahu tohto ustanovenia do § 1 je uvedené ustanovenie nadbytočné.

K bodu 10

    Úprava súvisiaca so spresnením termínov v § 1. Vzhľadom na vypustenie § 8 a zosúladenie s právnou úpravou SR sa zavádza primeranejší pojem – orgán verejnej moci.

K bodu 11

      Stanovuje sa prechodné ustanovenie pre petície, ktoré boli doručené orgánu verejnej moci pred 1. septembrom 2015. Stanovuje sa tiež odklad účinnosti pre elektronické petície, ktoré sú upravené osobitným predpisom na 31. decembra 2016 a tiež rovnaká lehota na prijatie všeobecne záväzného právneho predpisu Úradom vlády Slovenskej republiky.

K Čl. II.

 

      Vzhľadom na to, že kompetencie Ústredného portálu verejnej správy sú ustanovené v zákone č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente), je potrebné ustanoviť, že Ústredný portál verejnej správy poskytuje funkciu podpory petícií v rámci modulu úradnej komunikácie.

K Čl. III.

        Stanovuje sa účinnosť zákona od 1. septembra 2015, vzhľadom na potrebu prispôsobiť technické riešenia v rámci Ústredného portálu verejnej správy ako aj jednotlivých orgánov verejnej moci zmenám vyplývajúcim z tohto zákona v súvislosti s petíciami podávaným elektronicky.

 V Bratislave, 5. novembra 2014

 Robert Fico, v. r.

predseda vlády Slovenskej republiky

Igor Federič, v. r.

vedúci Úradu vlády Slovenskej republiky

 

 

S p o l o č n á    s p r á v a

výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290)

 

            Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona o  rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.

 

I.

            Národná rada Slovenskej republiky uznesením z  9. decembra 2014 č. 1487 pridelila  vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290) na prerokovanie týmto výborom:

            Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,  

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a

Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny ako gestorskému výboru.

Určila zároveň lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od jeho pridelenia.

 

II.

 

            Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).

 

III.

            Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290) prerokovali výbory v stanovenej lehote a odporúčali ho schváliť s pripomienkami:

 Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením z 13. januára 2015 č. 552,

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením z 20. januára 2015 č.  213,

a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny uznesením z 22. januára 2015 č. 156.

 

IV.

 

            Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:

 

1.         K čl. I (2. bod návrhu)

V čl. I. 2. bod v § 1 ods. 2 sa vypúšťa písmeno c).

 

Doterajšie písmeno d) sa označuje ako písmeno c).

 

Spresnenie navrhovanej definície orgánov verejnej moci. Pojem verejnoprávne inštitúcie nie je nutné použiť vzhľadom na navrhované znenie § 1 ods. 2 písm. d).

 

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

2.         K čl. I (2. bod návrhu)

V čl. 1 sa za 2. bod vkladá nový 3. bod, ktorý znie:

 

„3. V § 1 odsek 3 znie:

„(3) Petíciou sa nesmie zasahovať do nezávislosti alebo činnosti súdu, do činnosti Súdnej rady Slovenskej republiky ani do činnosti spravodajských služieb.“.“

 

Doterajšie body sa primerane prečíslujú.

 

Je potrebné zachovať nezávislosť a nestrannosť súdov, Súdnej rady Slovenskej republiky, ako aj spravodajských služieb.

 

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

 

Gestorský výbor odporúča neschváliť

 

3.         K čl. I (5. bod návrhu)

V čl. I  5. bod § 4 ods. 2 sa slová „podporovateľ petície povinný“ nahrádzajú slovami „osoba podporujúca petíciu povinná“ .

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa zjednocuje terminológia používaná v texte návrhu zákona.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

4.         K čl. I (5. bod návrhu)

V čl. I  5. bod § 4 ods. 3 sa slovo „sa“ nahrádza slovami „osoba podporujúca petíciu “, slová „uvádza svoja adresa“ sa nahrádzajú slovami „uvedie svoju adresu“ a slovo „pripája“ sa nahrádza slovom „pripojí“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa z dôvodu jednoznačnosti a určitosti textu vkladá pojem osoba podporujúca petíciu. Precizovaním textu sa tak odstránia možné pochybnosti, ktoré by z dôvodu všeobecnej úpravy ustanovenia mohli vzniknúť.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

 

5.         K čl. I (6. bod návrhu)

V čl. I 6. bod v § 4a ods. 2 sa slová „odseku 3“ nahrádzajú slovami „odseku 1“.

 

Legislatívno-technická úprava súvisiaca s pozmeňujúcim návrhom uvedeným v 6. bode spoločnej správy.

 

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

6.         K čl. I (6. bod návrhu)

V čl. I 6. bod v § 4a sa vypúšťa odsek 3, vrátane poznámky pod čiarou k odkazu 1b).

 

Doterajšie odseky 4 až 8 sa označujú ako odseky 3 až 7.

 

Navrhovaný odsek 3 § 4a koliduje s ustanovením odseku 1 § 4a.

 

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

7.         K čl. I (6. bod návrhu)

V čl. I  6. bod § 4a ods. 8 sa slová „tým, kto o sebe uviedol“ nahrádzajú slovami „tých osôb, ktoré o sebe uviedli“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje uvedené ustanovenie za účelom jednoznačnosti a zdôraznenia, že sa ustanovenie vzťahuje na osoby podporujúce petíciu a zároveň sa ňou upravuje  nesprávne skloňovanie v texte.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

8.         K čl. I (7. bod návrhu)

    V čl. I  7. bod sa v úvodnej vete slovo „paragrafom“ nahrádza slovami „§ 5“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa úvodná veta upravuje v zmysle legislatívno-technických pravidiel tvorby zákonov.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

9.         K čl. I (7. bod návrhu)

V čl. I  7. bod § 5 ods. 3 sa slová „ktorému sa doručila petícia“ nahrádzajú slovami „ktorému bola petícia doručená“ a slová „orgánu a“ sa nahrádzajú slovami „orgánu verejnej moci a“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa upresňuje štylistika a všeobecná zrozumiteľnosť navrhovaného ustanovenia.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

10.       K čl. I (8. bod návrhu)

 V čl. I 8. bod § 5a sa slová „ústrednému orgánu štátnej správy pre kontrolu vybavovania petícií a sťažností“ nahrádzajú slovami „Úradu vlády Slovenskej republiky“ a slová „ktorý orgán“ sa nahrádzajú slovami „ktorý orgán verejnej moci“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu, cieľom ktorej je jednoznačné zadefinovanie orgánu príslušného na riešenie sporov týkajúcich sa vybavovania petícií, kde v zmysle zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov postavenie ústredného orgánu štátnej správy pre kontrolu vybavovania petícií a sťažností má priamo Úrad vlády Slovenskej republiky. Navrhovanou úpravou sa zároveň zosúlaďuje terminológia používaná v texte návrhu zákona.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

11.       K čl. I (8. bod návrhu)

V čl. I 8. bod § 5d ods. 2 sa za slovo „Iný“ vkladajú slová „vecne príslušný“.

 

Ide o úpravu, ktorou sa precizuje uvedené ustanovenie s cieľom jasne definovať, ktorý orgán verejnej moci je povinný prerokovať petíciu.

 

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

12.       K čl. I (8. bod návrhu)

V čl. I  8. bod § 5d ods. 2 sa za slová „ako orgán“  vkladajú slová „verejnej moci“ a slová „voličov oprávnených voliť do orgánov samosprávy obce,“ sa nahrádzajú slovami „osôb oprávnených voliť do orgánov samosprávy obce,3a“.

 

Poznámka pod čiarou k odkazu 3a znie:

„3a) § 163 zákona č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu. Navrhovanou zmenou sa nahrádza pojem volič z dôvodu, že uvedený pojem nie je v súčasnej právnej úprave zadefinovaný ako právny pojem, pričom súčasná právna úprava  v zákone č. 346/1990 Zb. o voľbách do orgánov samosprávy obcí v znení neskorších predpisov, ako aj úprava v zákone č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, účinná od 1. júla 2015 ho používa výlučne ako legislatívnu skratku. Zároveň sa do textu vložila poznámka pod čiarou, ktorá napomáha ľahšej identifikácii, koho možno považovať za osobu oprávnenú voliť do orgánov samosprávy obcí.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

13.       K čl. I (13. bod návrhu)

V čl. I 13. bod § 9b  v nadpise sa slová „k úprave účinnej“ nahrádzajú slovami „k úpravám účinným“.

 

Ide o legislatívno-technickú úpravu. Danou úpravou sa spresňuje znenie nadpisu prechodných ustanovení, nakoľko  vplyv navrhovaného zákona na právne vzťahy upravené doterajším zákonom bude mať viacero ustanovení resp. úprav.

 

Ústavnoprávny výbor NR SR

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

14.       K čl. I (13. bod návrhu)

V čl. I 13. bod v § 9b ods. 1 sa slová „§ 4a ods. 3“ nahrádzajú slovami „§ 4a ods. 1“.

 

Ide o spresnenie uvedeného ustanovenia. Všeobecne záväzný právny predpis, na ktorý odkazuje predmetné ustanovenie je uvedený v § 4a ods. 1.

 

Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj

 

Gestorský výbor odporúča schváliť

 

            Gestorský výbor odporúča hlasovať spoločne o pozmeňujúcich návrhoch v bodoch 1 a 3 až 14 spoločne, s odporúčaním schváliť; osobitne o návrhu v bode 2  s odporúčaním neschváliť.

 

 

V.

 

            Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290)

 

odporúča

 

Národnej rade Slovenskej republiky predmetný vládny návrh zákona

 

schváliť

 

v znení schválených pozmeňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe. 

            Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z. (tlač 1290a) bola schválená uznesením gestorského výboru z 22. januára 2015 č. 159.

Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu výborov Vladimíra Jánoša, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.

 

 

 

 

Rudolf Chmel v. r.

predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny

 

 

 

Bratislava  22. januára 2015

 

 

 

Ohodnoťte článok
Hlasovalo: 785

Nový príspevok

PoUtStŠtPiSoNe
: